پیام‎های گروه‌های عراقی در سالگرد شهادت شهیدان سلیمانی و المهندس

14:02 - 14 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۱۴۷۸
گروه‎های سیاسی عراق پیام‎هایی را در سالگرد شهادت شهیدان سلیمانی و المهندس صادر کردند.

خبرگزاری میزان - دفتر سیاسی جریان حکمت ملی عراق در بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی، اعلام کرد که فداکاری‌های فرماندهان پیروزی در تاریخ ملت‌های آزاده جهان ثبت است و عزای ما هر سال در سالگرد این بزرگواران زنده می‌شود و فراموش نخواهیم کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم «بل أحياءٌ ولكن لا تشعرون» صدق الله العلی العظيم

با دل‌هایی سرشار از صبر و توکل بر خداوند متعال و احساسی سرشار از عزت و کرامت این روز شاخص در ضمیر ملت عراق و بشریت را گرامی می‌داریم. روزی که در آن ارواح شهدایی که حماسه مردانگی و غیرت و عظمت را رقم زدند به آسمان عروج کرد در حالی که نشان پیروزی و شرافت اندیشه را با خود داشت و نام‌های درخشان ایشان را در خاطره میهن و تاریخ ملت‌های آزاده جهان برای همیشه ثبت کرد.

سالروز شهادت دردناک فرماندهان بی‌بدیل پیروزی، ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی و یارانشان، که ارواح مبارک خود را مُهر خاتمت بر عمری فداکاری و دهش در میدان‌های کارزار و جهاد مقدس ساختند، برای ملت عراق و همه آزادگان منطقه و جهان یادآور درس‌های قهرمانی راستین و فداکاری و ایثار است تا ایستادگی بر اصول و درخشندگی مواضع و بلندای تاریخ تجدید شود و وفاداری راه اتصال و عهد استوار کسانی باشد که جان خود را در لبیک به ندای مرجعیت عالی و دفاع از خاک و ناموس و عزت و کرامت خویش فدا کردند.

در این روز فراموش‌نشدنی، عزای ما تازه می‌شود و کرسی افتخار فریاد پیروزی سرمی‌دهد تا حدیث آنان در گذر نسل‌ها به واژه‌هایی از نور نگاشته شود.

جنبش مقاومت اسلامی «نُجَباء» نیز در سالگرد ترور شهیدان سلیمانی و المهندس با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: هرگز از گرفتن انتقام فرماندهان پیروزی منصرف نخواهیم شد.نجَباء ضمن اشاره به اینکه اشغالگران آمریکایی و مزدوران آن‌ها در این مدت برای حفظ آبروی خود با فریبکاری تلاش کرده‌اند که حجم تلفاتشان را پنهان کنند، افزود: اما آزادگان جهان از میزان تلفات دشمن اطلاع یافته‌اند؛ زیرا با مشتی خاک نمی‌شود خورشید را پوشاند.

بیانیه مذکور می‎گوید: با این وجود، ما هیچگاه آرام نگرفته و پرچم انتقام را همچنان برافراشته نگه می‌داریم تا زمانی که حضور آنان در عراق و غرب آسیا به‌طور کامل پایان یابد.

جنبش نُجَباء عراق با تکرار موضع ثابت خود مبنی بر اینکه مذاکره مسالمت‌آمیز با اشغالگران جنایت‌پیشه، احمق و سلطه‌جو، فقط یک توهم بیهوده است، اضافه کرد: این واقعیت به‌زودی بر همگان ثابت می‌شود؛ اشغالگران هرگاه روی آرامش ببینند، بر زیاده‌خواهی، سلطه‌گری، اقدامات خرابکارانه و مداخله‌جویانه خود می‌افزایند و هروقت با آنان مبارزه شد و هدف قرار گرفتند، به گوشه‌ای پناه برده و مشغول توطئه‌چینی شده‌اند.

این بیانیه با استناد به قرآن کریم که قصاص را نسخه‌ای حیات‌بخش برای مجازات جنایتکاران معرفی کرده، یادآور شده است: حیات ملت‌ها و حفظ حاکمیت‌شان در گرو مبارزه و انتقام‌گیری از متجاوز بوده و کسی آن را هدیه نمی‌دهد.

مقاومت اسلامی نُجَباء همچنین یادآور شد: امروز همه می‌دانند که رژیم شرور و مستکبر آمریکا کلیه توافقات گذشته را نقض کرده و زیر بار آن‌ها نرفته است. حتی به قانون مجلس نمایندگان که در سال 2020 تصویب شد و مفاد آن بیرون راندن همه نیروهای اشغالگر از عراق است، اعتنا نکرده و با گروه مذاکره‌کننده عراقی رفتاری تحقیرآمیز دارد.

در پایان بیانیه جنبش نُجَباء تصریح شده است: همه این موارد و موارد دیگر، ثابت می‌کند که قدرت عراق بلکه حتی حفظ حاکمیت و ثبات کشور، با مقاومت نظامی محقق می‌شود و در برابر این اشغالگران دروغگو، هیچ گزینه دیگری فایده ندارد. گزینه ملت، مقاومت است و گزینه ما نیز مقاومت است.

هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح نیز در سومین سالروز شهادت فرماندهان مقاومت، گفت که شهیدان سلیمانی و المهندس خود را نذر اسلام کردند و ما از خداوند می‌خواهیم که در مسیر آنان قدم برداریم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *