خبرهای خوبی در بحث هوای پاک و فرآیند اجرایی آن در راه است

11:54 - 14 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۱۱۳۵
رییس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: در آینده نزدیک خبرهای خوبی در بحث هوای پاک و فرآیند اجرایی آن خواهیم شنید چرا که دولت و رئیس‌جمهور بر این موضوع تاکید دارند و قرار شد بخشی از جلسه آینده هیات دولت به بحث هوای پاک اختصاص کند.

خبرگزاری میزان - علی سلاجقه، رییس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: در آینده نزدیک خبرهای خوبی در بحث هوای پاک و فرآیند اجرایی آن خواهیم شنید چرا که دولت و رئیس‌جمهور بر این موضوع تاکید دارند و قرار شد بخشی از جلسه آینده هیات دولت به بحث هوای پاک اختصاص کند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند تا برای بودجه ۱۴۰۲ اعتباری در این موضوع در نظر بگیرند که این اقدام انجام و دستگاه‌ها با نشستی با سازمان محیط زیست داشتند، محاسبات صورت گرفت.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: برآورد اولیه نشان داد که ۱۰۷ هزار میلیارد تومان که البته ۳۰ هزار میلیارد تومان آن مشترک است و یک ۳ میلیارد دلار برای اجرای این قانون نیاز است و صرف اقدامات مختلفی از جمله حمل و نقل عمومی و سوخت و صنایع و کارخانه‌ها خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اینکه ر شهر تهران مازوت‌سوزی وجود ندارد، ادامه داد: آلودگی هوای تهران بیشتر مربوط به خودروهای سواری است و تحقیقات حاکی از این است که میزان آلایندگی که وسایل نقلیه دارند بیشتر از صنایع است البته منابع آلاینده اطراف هم تاثیر گذارند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *