برگزاری سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در نیجریه با پیام شیخ زکزاکی

9:09 - 14 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۰۶۸۶
نشست «سردار سلیمانی، قهرمان جهانی مقاومت»، با حضور ده‌ها نفر از علاقمندان این شهید و تعدادی از سفرای مقیم در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در ابوجا برگزار شد.

خبرگزاری میزان - همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، شهید سپهبد سلیمانی نشستی با عنوان «سردار سلیمانی، قهرمان جهانی مقاومت» با حضور ده‌ها نفر از علاقمندان این شهید عزیز و تعدادی از سفرای مقیم در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در ابوجا برگزار شد.

این نشست با پیام «شیخ ابراهیم زکزاکی»، رئیس شیعیان نیجریه به این مناسبت و همچنین سخنرانی «محمد علی بک»، سفیر کشورمان در ابوجا افتتاح شد.

شیخ ابراهیم زکزاکی در پیام خود اظهار کرد: سه سال است که ما این مجاهد بزرگ را که نماد مبارزه با تروریسم بود و شهادت او تروریست‌های واقعی را رسوا کرد، از دست داده‌ایم.

شیخ زکزاکی در ادامه این پیام گفت: آمریکا به خود می‌بالد که مسئولیت قتل او را بر عهده گرفته است. این به وضوح نشان می‌دهد که همه آنها در پشت فعالیت‌های تروریستی در خاورمیانه، به ویژه در عراق و سوریه بوده‌اند، جایی که مجموعه‌ای از گروه‌های تروریستی به نام‌های مختلف مثل داعش ,گروه خلافت اسلامی عراق و شام و … جمع شده بودند.

وی گفت: بدون شک با انجام ترور سپهبد قاسم سلیمانی اشتباه فاحشی مرتکب شده‌اند. اولاً خود را رسوا کردند و ثانیا با قتل او نام او و خودش را جاودانه ساختند.

در ادامه این نشست سفیر کشورمان نیز با اشاره به ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی به دست نیروهای آمریکایی اظهار کرد که چه کسی باور می‌کند شهید سلیمانی را که سمبل مبارزه با تروریسم و داعش بود با اتهام تروریست بودن به شهادت برسانند. آن هم به دست کسانی که خودشان عامل ایجاد و گسترش داعش در خاورمیانه بودند.

سفیر کشورمان افزود که به کمک خداوند انتقام خون این شهید از مرتکبین جنایتکار آمریکایی گرفته خواهد شد.

در ادامه مراسم هشت نفر از اندیشمندان شیعی ، اهل سنت و مسیحی نیجریه در مطالبی کوتاه دیدگاه‌های خود را در مورد این شهید عزیز و تاثیرگذاری شهید جهانی مقاومت در دنیای اسلام بیان کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *