پیش بینی برای آوریل۳۰۱۵ / شهدای امنیت مظلومان جامعه امروز هستند

8:47 - 14 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۰۶۵۱
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
شیدا ضمن اشاره به جایگاه شهدا امنیت آنان را مدافعان امنیت می‌داند و معتقد است افرادی همانند شهید اکبر عبدالله نژاد با اینکه یک شخصیت عادی داشتند اما رویکرد و سبک زندگی آنان رد پایی از اخلاص دارد که این خود جذابیت دارد؛ در کتاب «آوریل۳۰۱۵» نیز به این نکات اشاره شده است.

مریم شیدا در گفت‌وگو با میزان در مورد مضمون کتاب «آوریل۳۰۱۵» اظهار کرد: کتاب «آوریل۳۰۱۵» زندگینامه داستانی شهید امنیت، اکبر عبدالله نژاد که از زبان همسر ایشان مطرح شده است در این کتاب سبک زندگی یک جوان که به فیض عظیم شهادت رسیده و در عصر حاضر زندگی کرده بیان شده که جذابیت فراوانی دارد.

وی شیوه نگارش کتاب «آوریل۳۰۱۵» را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: کتاب مستند داستانی بوده که برای جذابیت بیشتر از شیوه تعلیق در آن استفاده شده در عین حال خاطرات دوستان، همراهان و خانواده این شهید بزرگوار نیز استخراج و در کتاب بیان شده به همین دلیل معتقد هستم مطالعه و آشنایی با شخصیت شهیدان که با عنوان شهید امنیت به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند ارزشمند است برای اینکه بتوانم ابعاد زندگی شهید امنیت، اکبر عبدالله نژاد را انعکاس دهم و کتابی پر بار را فراهم کرده باشم همه اطلاعاتی جمع آوری شده را از زبان همسر شهید بیان کردم در عین حال کتاب را با زبانی ساده و روان به رشته تحریر در آوردم.

شیدا در مورد شخصیت نخست کتاب «آوریل۳۰۱۵» گفت: اکبر عبدالله نژاد، شهیدی که درد یتیمی کشیده اما تلاش‌هایش در مسیر؛ شادی و آسایش فرزندان مملکتش بوده است. او روستازاده‌ای با محبت بود که گرمای تمام دوران زندگی متأهلی‌اش را در کلام آرام همسرش می‌توان حس کرد. شهید امنیت، اکبرعبدالله نژاد یک انسان معمولی بوده که در بزنگاه‌های مهم زندگی تصمیماتی مهم را اتخاذ می‌کند و همین رمز بزرگی برای او در جهت رسیدن به آرزویش محسوب می‌شود. خداوند نیز بندگان خوب خود را آزمایش می‌کند و در نهایت هدیه‌ای ارزشمند همانند شهادت را به آنان می‌دهد.

هم دوران

نویسنده کتاب «باران تشنه» به علل نگارش کتاب «آوریل۳۰۱۵» پرداخت و افزود: از آنجا که شهدای امنیت نسبت به شهدای هشت سال دفاع مقدس مظلوم‌تر هستند و این مظلومیت آنان حتی در مورد خانواده‌های آنان و فرزندان این بزرگواران بیشتر دیده می‌شود، لذا من نگاهی ویژه و خاص به شهدای امنیت دارم. من معتقدم این شهدا در عصر ما زندگی می‌کردند و از نظر زمانی، زندگی اجتماعی و رفاه با جوانان امروز شباهت‌های بیشتری دارند اما با این همه، مسیر درست زندگی کردن را دریافته و آن را دنبال کردند.

 آوریل۳۰۱۵


شیدا تاکید کرد: شهدای امنیت قدم در مسیری گذاشتند که خود پایان آن را می‌دانستند در عین حال این مهم را با اختیار و علاقه می‌پیمودند آنان سختی‌های حفظ امنیت را به جان می‌خریدند و دل به دریا می‌زدند. عملیات‌های دشوار را قبول و با رشادت تلاش می‌کردند و نیت‌های خود را الهی قرار داده بودند.

وی به نامگذاری کتاب «آوریل۳۰۱۵» اشاره و بیان کرد: نام کتاب برگرفته از یک پیش بینی جذاب است نکته‌ای که شهید عبدالله زاده در سخنانش به همسرش می‌گوید و این بخش یکی از جذاب‌ترین بخش‌های کتاب «آوریل۳۰۱۵» را به خود اختصاص داده است.

یک سبک زندگی

این نویسنده کتاب جذابترین بخش کتاب «آوریل۳۰۱۵» را مورد بررسی قرار می‌دهد و ابراز کرد: همه بخش‌های این کتاب ارزشمند و جذاب است زیرا سخن از یک رویکرد سخت و تحمل دشواری حفظ امنیت جامعه در میان بود اما بخشی که با عنوان «بی تو من زنده نمی‌مانم» به خوبی به تفکر و اعتقادات شهید اکبرعبدالله نژاد می پردازد از آنجا که او دوران ما زندگی کرده پس پرداختن به فلسفه اعتقادات و رویکرد چنین افرادی جذاب است. شهید امنیت، شهید اکبر عبدالله نژاد با اینکه یک شخصیت عادی داشت اما نگاه عارفه وی جذابیت دارد لذا آن را در بخش‌هایی از کتاب «آوریل۳۰۱۵» منعکس کردم.

شیدا در مورد پیام کتاب «آوریل۳۰۱۵» خاطرنشان کرد: شهدای امنیت در دل سادگی را برگزیده‌اند و همانند سایر افراد پیچیدگی زندگی و دغدغه‌های روزمره را طی می کنند اما در بزنگاه ها انتخاب درست دارند همین رمز سعادت آنان محسوب می‌شود. اما آنچه بستر را برای نوشتن و قلم فرسایی برای آنان فراهم می کند نوع انتخاب و شرایط موجود در آن است و این خود داستان و روایت جذاب دارد. من معتقدم هنوز افرادی هستند که طعم شیرین شهادت را می‌چشند و همزمان با ما زندگی می کنند. شهدای امنیت را نباید فراموش کنیم چون آنان قریب و دلاور هستند.
انتهای پیام/

خبرنگار: انسیه بغدادی


برچسب ها: آوریل۳۰۱۵

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *