ایروانی: حق ایران برای پاسخ به هرگونه تهدیدات رژیم صهیونیستی محفوظ است

9:00 - 14 دی 1401
کد خبر: ۴۵۸۰۶۰۴
سفیر ایران در سازمان ملل نسبت به ماجراجویی نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران به منظور اجرای سیاست‌های شرورانه خود در منطقه هشدار داد.

خبرگزاری میزان - امیرسعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل با ارسالی نامه ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل به اظهارات جنگ طلبانه اخیر مقامات رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در این نامه آورده است: رژیم اسرائیل همچنان به نقض حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران از طریق تهدید به استفاده از زور علیه ایران ادامه می‌دهد که جدیدترین آن‌ها اظهارات جنگ طلبانه مقامات این رژیم است که آشکارا تهدید به استفاده از زور علیه برنامه‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران کرده اند.

ایروانی در این نامه تاکید کرد: تهدید به توسل به زور درحالی از سوی مقامات این رژیم نامشروع مطرح می‌شود که برنامه هسته ای صلح آمیز ایران تحت اقدامات راستی آزمایی، نظارت و شفافیت هسته ای آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده که در تاریخ این آژانس بی سابقه بوده است.

وی همچنین تصریح کرد: این اولین بار نیست که رژیم اسرائیل علیه ایران متوسل به زور شده است، این رژیم قبلا و آشکارا مسئولیت خود را در قبال عملیات تروریستی و مخرب انجام شده علیه مقامات، دانشمندان، غیرنظامیان و زیرساخت‌های صلح آمیز هسته ای ایران در داخل خاک ایران در سال‌های اخیر پذیرفته است؛ در واقع، چنین اظهارات جنگ‌افروزی نشان می‌دهد که رژیم اسرائیل مسئول تمامی اعمال جنایتکارانه و تروریستی علیه ایران است و باید عواقب آن را نیز بپذیرد.

ایروانی در نامه خود به دبیرکل سازمان ملل اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن هشدار نسبت به ماجراجویی نظامی رژیم اسرائیل علیه ایران به منظور اجرای سیاست‌های شرورانه خود در منطقه، حق مشروع خود را مطابق حقوق بین الملل و منشور ملل متحد برای پاسخ به هرگونه تهدیدات از سوی رژیم صهیونیستی و دفاع از مردم و همچنین منافع امنیت ملی خود، در هر زمانی که تشخیص دهد، محفوظ می‌دارد.

سفیر ایران در پایان نامه اعلام کرد: شورای امنیت سازمان ملل باید به مسئولیت خود ذیل منشور در حفظ صلح و امنیت بین المللی پایبند بوده و اظهارات جنگ طلبانه و فعالیت‌های شرورانه رژیم اسرائیل را که تهدیدی واقعی برای صلح و امنیت بین المللی است، محکوم کند؛ این رژیم باید مجبور به تبعیت از قوانین بین المللی و کنار گذاشتن نقشه‌های شوم و خطرناک خود برای منطقه گردد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *