السودانی: حمله به فرماندهان مقاومت در همه عرف‌ها و قوانین بین‌المللی محکوم است/رئیس انجمن علمای عراق: شهید سلیمانی مقاومت فلسطین را از سنگ به موشک تبدیل کرد

11:40 - 13 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۹۴۱۷
هزاران عراقی در مراسم سومین سالگرد ترور شهیدان سلیمانی و المهندس شرکت کردند.

خبرگزاری میزان - هزاران عراقی همزمان با سومین سالگرد ترور شهیدان حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس با حضور در محل شهادت فرماندهان پیروزی در بغداد با آنان تجدید میثاق کردند.

به گزارش «العهد»، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق در سومین سالگرد ترور شهیدان سلیمانی و المهندس با انتشار توئیتی نوشت: باید فرماندهان پیروزی بر تروریسم و قهرمانی‌های آنان در برخورد با سفاک‌ترین گروه تروریستی افراط‌گرا در تاریخ معاصر را به یاد داشته باشیم.

وی افزود: حمله به آنان در همه عرف‌ها و قوانین بین‌المللی محکوم است. به این دلیل دولت ما برای تحکیم حاکمیت ارضی و تلاش برای استقلال سیاسی عراق و توانایی این کشور در حفاظت از فرزندان این آب و خاک تلاش می‌کند.

«شیخ قیس خزعلی»، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق نیز در جریان مراسم یادبود شهیدان سلیمانی و المهندس، گفت: ما سخنان خود را به گوش جهانیان می‌رسانیم: آری به حاج قاسم؛ آری به ابومهدی؛  نه به آمریکا و نه به اسرائیل.

وی گفت: ما قول می‌دهیم که انتقام فرماندهان پیروزی و شهدایمان را بگیریم و هرگز از گفتن حقیقت دریغ نخواهیم کرد؛ زمان آشکار شدن همه زوایای ترور فرماندهان پیروزی فرا رسیده است.

«خزعلی» گفت: ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تاوان جنایت ترور فرماندهان پیروزی را خواهد داد.

وی گفت: ما به شهدا قول می‎دهیم که راهشان را ادامه دهیم؛ خون شهدا چراغ راه ما خواهد بود.

دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق»، اظهار کرد: ما هرگز در گفتن حقیقت تردید نخواهیم کرد و مسئولیت خون شهدا بر عهده آمریکاست و آمریکا باید مجازات شود؛ ترامپ باید بهای آن را در روزی که دور نیست بپردازد.

وی همچنین گفت: هر کس قوانین بین المللی و قوانین عراق را زیر پا بگذارد باید بهای آن را بپردازد.

همچنین «عبدالله الزیادی»، فرماندهی تیپ 41 حشد الشعبی، گفت: هیچ دادگاه بین المللی وجود ندارد که بتواند ترامپ را به جرم ترور فرماندهان پیروزی محاکمه کند.

وی گفت: ما از دولت عراق می‌خواهیم که پرونده تحقیقات ترور فرماندهان پیروزی را به نیروهای حشدالشعبی تحویل دهد.

«الزیادی»، افزود: ما در صورت دريافت پرونده تحقيقاتي ظرف مدت شش ماه عاملان جنايت ترور فرماندهان پيروزی را فاش خواهیم كرد.

وی همچنین گفت: بدون خون فرماندهان پیروزی و شهدای مردمی، هیچ دولت و مجلسی در عراق وجود نمی‌داشت.

همچنین «شیخ خالد الملا»، رئیس انجمن علمای عراق نیز گفت: شهید سلیمانی مقاومت فلسطین را از سنگ به موشک تبدیل کرد.

«الملا» گفت: تأسیس بسیج مردمی توسط شهید ابومهدی المهندس دستاورد بزرگی است. آمریکا از بسیج مردمی و حضور آن در عراق می‌ترسد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *