رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دستور رئیس کل دادگستری استان البرز برای رسیدگی به پرونده تعدادی از زندانیان زندان مرکزی کرج

13:57 - 11 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۶۴۹۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: درخواست 60 زندانی بررسی شد که در خصوص 28 نفر دستورات مقتضی برای تخفیف، پابند الکترونیک، آزادی مشروط، تعلیق اجرای مجازات و تسریع در رسیدگی صادر شد.

خبرگزاری میزان – حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز به همراه معاونان نظارت بر زندان و اجرای احکام و سرپرست دادگاه‌های تجدید نظر و کیفری یک استان و جمعی از قضات تجدیدنظر و کیفری یک با حضور در ندامتگاه مرکزی کرج با تعدادی از زندانیان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس کل دادگستری استان البرز در حاشیه این دیدار چهار ساعته با 60 نفر از زندنیان بیان کرد: در این دیدار قضات شعب تجدیدنظر و کیفری یک استان با حضور در ندامتگاه مرکزی کرج به صورت مستقیم و بلاواسطه با محکومان دیدار و گفت‌وگو کرده و به تقاضای آن‌ها رسیدگی کردند.

وی افزود: در دیدار انجام شده از هر شعبه کیفری یک و تجدیدنظر ویژه امور کیفری، یک نفر به نمایندگی حضور داشت و در نتیجه بررسی درخواست‌ها، برای دو نفر قرار تخفیف تامین کیفری، سه نفر پابند الکترونیک، چهار نفر آزادی مشروط، سه نفر تعلیق اجرای باقی مانده مجازات صادر و در خصوص 15 نفر نیز دستور تسریع در رسیدگی به پرونده صادر شد.

فاضلی هریکندی با تاکید بر اهمیت دیدار انجام شده که امکان بررسی مستقیم و سریع درخواست‌های زندانیان از سوی قضات تجدیدنظر و کیفری یک فراهم شد، اظهار کرد: قضات از لحظه بازداشت و معرفی متهم به زندان تا پایان محکومیت و آزادیشان نسبت به پیگیری مستمر وضعیت وی مسئولیت دارند که دیدار امروز و همچنین حضور مستمر قضات در زندان با این هدف صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه گفت‌وگوهای رودرو با زندانی با بررسی پرونده و یا تقاضای زندانی در شعبه متفاوت است، گفت: در دیدارهای حضوری و گفت‌وگوی قضات با محکومان، می‌توان ارزیابی بهتری از مشکلات زندانی و اطلاع از روند اصلاح وی داشت و با لحاظ آن در خصوص اعمال نهادهای ارفاقی تصمیم گیری کرد.

بیشتربخوانید

رسیدگی به ۲۴۱ درخواست مردمی در دیدار هفتگی رئیس کل دادگستری استان البرز

انتهای پیام/


برچسب ها: زندان زندان کرج کرج

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *