جرایم فضای مجازی در استان قزوین بیش از 11 درصد کاهش یافت

12:11 - 05 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۹۵۲۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان قزوین از کاهش بیش از 11 درصدی جرایم حوزه فضای مجازی طی 9 ماهه سال جاری در استان خبر داد.

خبرگزاری میزان - علی شعبانی با اعلام خبر کاهش بیش از 11 درصدی جرائم حوزه فضای مجازی طی 9 ماهه سال جاری، اظهارکرد: امروزه استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در بین افراد و خانواده ها و حتی کودکان و نوجوانان فراگیر شده و عدم نظارت دقیق بر این فضا و گاهاً فعالیت افراد سودجو و فرصت طلب زمینه ساز وقوع برخی جرام سایبری شده است.

وی افزود: یکی از مهمترین دلایل وقوع جرایم حوزه فضای مجازی مطرح شده در پرونده های قضایی، عدم آگاهی و کم اطلاعی در استفاده از این فضا و جرایم اینترنتی است که افراد فرصت طلب با اقدامات مجرمانه خود برای شهروندان رقم می زنند و آنها را درگیر مسائل مختلف می کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: دستگاه قضایی استان با اقدامات پیشگیرانه از قبیل اعمال فناوری های بازدارنده برای ایجاد محیط نظارتی مناسب و آگاه سازی شهروندان نسبت به جرایم اینترنتی توانسته در جهت کاهش جرایم این حوزه گام های موثر بردارد.

شعبانی، همچنین اعلام کرد: در نتیجه اقدامات صورت گرفته طی 9 ماهه نخست سال‌جاری جرایم فضای مجازی و اینترنتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از 11 درصد کاهش یافته است البته در این حوزه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و همه دستگاه ها و نهادها برای پیشگیری از جرایم فضای مجازی و کاهش آسیب های آن به میدان بیایند و فرهنگ سازی در استفاده از این فضا به درستی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری استان قزوین: دستگاه قضایی استان نگاه ویژه‌ای نسبت به حوزه تولید و شرکت‌های دانش‌بنیان دارد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *