دادستانی کهگیلویه و بویر احمد به موضوع مشکل سرمایه گذاران در شرکت تجارت گستران ورود کرد

12:35 - 05 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۹۴۱۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
درپی بروز مشکل در شرکت تجارت گستران سرمایه پویش در شهرستان بهمئی دادستانی کهگیلویه و بویر احمد به موضوع ورود کرد.

خبرگزاری میزان-درپی بروز مشکل در شرکت تجارت گستران سرمایه پویش در شهرستان بهمئی و ازدحام سرمایه گذاران در مقابل دفتر کار این شرکت سید علی ملک حسینی در پاسخ به برخی ابهامات و شایعات در این زمینه اظهار کرد:همان طور که مردم عزیز استان استحضار دارند و شاید در این چند روز خبرهایی را از فضای مجازی و رسانه ها شنیده و دنبال کرده باشند علیرغم هشدار همیشگی مسئولین کشوری و استانی در خصوص منع سرمایه گذاری در صندوق های خانگی، مؤسسات فاقد مجوز، متأسفانه خبری واصل شد که در شهرستان بهمئی، یکی از شهرستان های استان کهگیلویه وبویر احمد، فردی با هویت معلوم، اقدام به جذب سرمایه های مردم کرده است.

دادستان کهکیلویه و بویراحمد افزود: با بررسی های اولیه مشخص شد این فرد و دفترش فاقد هرگونه مجوز رسمی هستند و متأسفانه به دلیل اینکه این موضوع در یک شهرستان نسبتا کوچک اتفاق افتاده بود، و به دلیل شناخت های خانوادگی قومی و قبیله ای که مردم این شهرستان از یکدیگر داشتند، خیلی سریع اعتمادی ایجاد شده و در چند ماه اخیر، حجم نسبتاً قابل توجهی از سرمایه های مردم در این صندوق سپرده شد.

وی ادامه داد: موضوع به ضابطین دادگستری و کارشناسان اقتصادی واگذار شد و با بررسی اولیه که انجام گرفت متأسفانه در حال حاضر، موجودی این صندوق متناسب با حجم ورودی آن و سرمایه هایی که مردم در آنجا گذاشتند نبود از این رو همین دلیل لازم بود که فعالیت آن توقیف شود.

وی گفت: در حال حاضر هرگونه عملیات توسط این مؤسسه متوقف و حسابهای بانکی و اموال مربوط به این مؤسسه و مالک آن توقیف شده و بنا بر ضرورت تحقیقاتی، فردی که اقدام به جذب این سرمایه ها کرده در حال حاضر در بازداشت است که ضابطین دادگستری در اسرع وقت تحقیقات لازم را در این زمینه انجام خواهند داد.

ملک حسینی تصریح کرد: از مردم استان کسانی که سرمایه گذاری کرده اند خاصه مردم شهرستان بهمئی مطمئن باشند دادستانی به عنوان مدعی العموم و نماینده مردم تمام تلاش خود را جهت حفظ سرمایه مردم عزیز و جلوگیری از خطای بیشتر انجام خواهد داد.

وی افزود: تمهیداتی اندیشیده شد که نمایندگان سرمایه گذاران در این صندوق، به انتخاب خود مردم انتخاب شوند و ما با این نمایندگان ارتباط خواهیم داشت و تمامی مراحل رسیدگی را مرحله به مرحله به نمایندگان مردم توضیح خواهیم داد.

وی درخصوص سرمایه گذاری در جذب سرمایه گذاری خصوصی هشدار داد و گفت: از مردم استان خواهش می کنیم اگر در جایی از استان یا شهرستان، روستایی یا شهری کسی با این روش اقدام به جذب سرمایه می کند، مردم از گذاشتن سرمایه خود خودداری کنند.

دادستان مرکز استان گفت: از مردم عزیز خواهش میکنیم برای اینکه بتوانیم به همراه ضابطین دادگستری و خادمین شما کار را هر چه سریعتر پیش ببریم از مراجعه به دستگاه قضایی و سایر نهادها اداری خودداری کنند.

ملک حسینی درباره لزوم اطلاع رسانی به مردم و سرمایه گذاران اظهار کرد: نمایندگان منتخب مردم و روابط بین ما و شما مردم عزیز، همه اطلاعات و اقداماتی که انجام می‌شود، مسائلی که لازم است سرمایه گذاران انجام بدهند، از طریق نمایندگان به اطلاع مردم خواهد رسید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *