سیاست‌های خشونت‌آمیز اروپا عامل مرگ پناهجویان در مرزها

12:04 - 05 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۹۴۰۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سیاست‌های مهاجرتی خشونت‌بار اروپا مرگ پناهجویان بسیاری را در مرزهای اتحادیه اروپا به همراه دارد.

خبرگزاری میزان – مرزهای اتحادیه اروپا و به خصوص مرزهای مشترک یونان و ترکیه در سال‌های اخیر شاهد مرگ پناهجویان بسیاری بوده است.

این روند همواره افزایشی بوده و با این وجود مقامات اتحادیه اروپا نه تنها اقدامی برای متوقف کردن آن انجام نداده‌اند بلکه سیاست‌های مهاجرتی اروپا به این مرگ و میرها دامن زده است.

به گزارش «watchthemed.net»، بررسی‌های گروه خط تلفن هشدار که در زمینه نجات پناهجویان گرفتار در مرزهای آبی اروپا فعالیت می‎کند، روایت‌های دردناکی را از وضعیت پناهجویان آشکار می‎کند.

«ماریا»، کودک خردسال پناهجو در 9 آگوست 2022، در جزیره‎ای در رودخانه «اوروس» یونان درگذشت؛ او 5 ساله بود و در طول 3 هفته آخر زندگی خود در معرض یک جنگ مداوم اروپا علیه مهاجران در امتداد مرز زمینی ترکیه و یونان قرار گرفت.

گروهی که «ماریا» در آن قرار داشت، مهاجرانی بودند که از سوریه به ترکیه وارد شده بودند و قصد عبور از مرزهای اتحادیه اروپا را داشتند.

آنها پیش از این و در 14 جولای، برای نخستین بار با عواقب مرگبار این جنگ مداوم علیه مهاجران در مرزهای اروپا مواجه شدند.

هنگامی که این گروه توسط مرزبانان یونانی عقب رانده شدند، خشونت شدیدی را تجربه کردند؛ یک پناهجوی سوریه‌ای پس از اقدام خشونت آمیز پلیس یونان در ساحل رودخانه اوروس جان باخت.

دو نفر دیگر در اثر اخراج اجباری مقامات یونانی از قایق به داخل رودخانه سقوط کرده و غرق شدند.

این گروه پناهجویان در شوک بودند و آنها علنا مرگ همسفران خود را اعلام کردند؛ آن‌ها ده‌ها تصویر را منتشر کردند که آثار ضرب و شتم را بر بدن همه افراد جوان گروهشان نشان می‌داد.

آنها گزارش دادند که با کمک وکیل شورای پناهندگان یونان که تمام تلاش خود را برای حمایت از آنها به کار گرفته بود، با دادگاه اروپایی حقوق بشر (ECtHR) تماس گرفته بودند.

این پناهجویان شاهدان مستقیم جنایتی بودند که توسط مقامات یونانی انجام شد و سپس مقامات یونانی سعی کردند به هر طریقی از شر شاهدان خلاص شوند؛ این رویداد دقیقا مانند یک کابوس بدون پایان بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *