قیمت دارو در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند

10:26 - 05 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۹۱۸۴
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به اینکه قیمت دارو از ارز ترجیحی به نیمایی تبدیل شده به نظر نمی‌رسد سال آینده افزایش قیمت داشته باشیم.

خبرگزاری میزان - بهرام عین‌اللهی گفت: مجلس شورای اسلامی این جازه را به ما داد تا از ارز نیمایی استفاده کنیم و دلیل افزایش فیمت دارو تبدیل ارز ترجیحی به ارز نیمایی بود اما با طرح‌ دارویار به داروهایی که شامل این افزایش قیمت شدند، یارانه سلامت داده می‌شود و از این رو توصیه می‌شود مردم به پزشک مراجعه و حتما از نسخه الکترونیک استفاده کنند چرا که ارائه نسخه الکترونیک در داروخانه به سبب طرح داوریار سبب کاهش قیمت دارو می‌شود و تا 2 نوبت هم برای دریافت دارو احتیاجی به مراجعه به پزشک نیست.

وی افزود: برای سال آینده پیشنهاد ما این است که بخشی از ارز نیمایی را حفظ کنیم و ارز ترجیحی بخش دیگری که به تجهیزات پزشکی گران‌قیمت مربوط می‌شود، را هم داشته باشیم که این موضوع در دولت مطرح شده و باید ببینیم در مجلس به کجا می‌رسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص قیمت دارو اظهار کرد: این افزایش قیمت صورت گرفته است و با توجه به اینکه قیمت دارو از ارز ترجیحی به نیمایی تبدیل شده به نظر نمی‌رسد سال آینده افزایش قیمت داشته باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *