رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وضعیت بحرانی بی‌خانمان‌های آمریکا در پی سرمای شدید/ازدحام در پناهگاه‎ها

10:50 - 05 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۹۱۷۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
همزمان با کریسمس و سرمای شدید هوا بی‌خانمان‌های آمریکا در وضعیت بسیار نامناسبی قرار دارند.

خبرگزاری میزان - هوای بسیار سرد، آمریکا را فرا گرفته و ظرفیت پناهگاه‎های بی خانمان‎ها در حال تکمیل شدن است.

به گزارش «گاردین»، طرفداران سیاست‎هایی که به نفع بی‌خانمان‌ها و اپراتورهای سرپناه در سراسر آمریکاست، شاهد هجوم بی‌خانمان‌ها هستند که به غذا و سرپناه نیاز دارند.

«بورک پتن»، مدیر یکی از موسسه‌های خیریه در آمریکا، می‌گوید: متاسفانه این روند بسیار خطرناک خواهد بود، دمای هوا بسیار کاهش یافته اما قرار است خیلی بدتر شود، خیلی نگران کننده است؛ ما می‌دانیم که افراد بی‌خانمان در این نوع شرایط می‌میرند، خطرناک است و من نگرانم.

داده‌های شمارش مرگ‌های افراد بی‌خانمان برآورد می‌کند که بیش از 7 هزار و 800 نفر که بی‌خانمانی را تجربه کرده اند در سال 2020 در آمریکا جان خود را از دست داده‎اند.

اما در خطرات وضعیت کنونی شکی نیست؛ هیپوترمی در حال حاضر یک تهدید همیشه حاضر برای افرادی است که بی‌خانمانی را تجربه می‌کنند؛ هنگامی که دما پایین می آید و برف می‌بارد، چادرها، کیسه‌خواب‌ها و لباس‌های افراد بدون پناه برای گرم ماندن خیس می‌شوند و خطر هیپوترمی تهدید کننده زندگی به شدت افزایش می‌یابد.

مقامات شهری و کارکنان امدادرسان در سراسر آمریکا در این هفته تلاش می‌کنند تا بی‌خانمان‌ها را از خیابان‌ها خارج کنند و مکان‌هایی مانند کتابخانه‌ها و میدان‌ها را به سرپناه تبدیل کنند تا بحران انسانی ناشی از سرمای هوا و هجوم مهاجران را کاهش دهند.

برای بسیاری، کریسمس مربوط به گذراندن وقت با دوستان و خانواده، دادن هدایا، شادی و جشن است اما برای برخی، این روزها در آمریکا می‌تواند سخت و دشوار باشد؛ این زمان مخصوصا برای افراد بی‌خانمان بدون جایی که بروند و دمای هوا که تقریبا روزانه به زیر صفر می‌رسد، بسیار دشوار است.

در بسیاری از نقاط آمریکا، دما و سرمای بسیار پایین‌تر از حد معمول، حتی افرادی را که در سرما می‌خوابیدند، به خطر  انداخته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *