رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آمار صعودی خشونت علیه زنان مهاجر در سوئد

15:07 - 04 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۸۰۴۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مهاجران و به‌خصوص زنان در سوئد با چالش‌های بسیاری مواجه هستند.

خبرگزاری میزان – زنان سوئدی که در خارج از این کشور متولد شده‌اند با چالش‌های متعددی از جمله فقدان شبکه اجتماعی، تهدید از دست دادن مجوز اقامت خود و نبرد برای حفظ امنیت فرزندان روبرو هستند.

به گزارش «لوکال»، با وجود ادعاهای مقامات سوئدی اما گروهی از زنان خارجی در این کشور هستند که منزوی و از دیدگان پنهان هستند و تجربه آنها ناگفته و پنهان باقی می‌ماند.

یکی از زنان مهاجر در سوئد که از یک کشور آفریقایی به این کشور مهاجرت کرده، می‌گوید که وضعیت آزارهای جنسی در سوئد بسیار بدتر است.

این زن آفریقایی می‌گوید که بارها در سوئد هدف خشونت‌های جنسی قرار گرفته و هربار برای گزارش این موارد با مشکل مواجه بوده است.

پی بردن به این موضوع که چند زن دیگر در موقعیت وی در سوئد هستند موضوعی دشوار است  اما به گفته انجمن غیردولتی «سومایا»، انزوای این افراد غیرمعمول نیست؛ اعضای این نهاد حقوق بشری در چند سال گذشته با هزاران زن مهاجر در تماس بوده‎اند که خشونت را در سوئد تجربه کرده‌اند.

«رومیلا خان» که عضو هیئت مدیره انجمن «سومایا» است و شخصا در سه سال گذشته به دستکم 25 زن مهاجر در سوئد کمک کرده، می‌گوید: اینها مانند دختران فراموش شده سوئد هستند.

آمار جرم و جنایت نشان می‌دهد که 80 درصد از زنان سوئدی که مورد تجاوز قرار می‌گیرند، از سوی افرادی که می‌شناخته‌اند هدف قرار گرفته‌‎اند؛ در سال 2020، زنان حدود 29 هزار مورد خشونت را به پلیس گزارش کردند.

با این حال، این اعداد احتمالا نوک کوه یخ هستند، زیرا تحقیقات شورای ملی پیشگیری از جرم سوئد نشان می‌دهد که 96 درصد از حوادث آزار خانگی هرگز گزارش نمی‌شود.

زنانی که در نهایت در این کشور در انزوا زندگی می‌کنند، بدون شبکه حمایتی یا دانش زبان یا حقوق خود، احتمالا حتی کمتر احتمال دارد که خشونت و آزار علیه خود را به پلیس گزارش دهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *