رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

طرح ساماندهی، نظارت و پایش اتباع بیگانه در استان البرز تدوین شد

13:19 - 04 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۷۸۲۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز از تدوین طرح ساماندهی، نظارت و پایش اتباع بیگانه، خبر داد.

خبرگزاری میزان - فرید نجف‌نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز بیان کرد: با توجه به ضرورت برنامه‌ریزی و اقدام برای کنترل و کاهش جرایم و ارتقاء احساس امنیت در لایه‌های مختلف جامعـه، تدوین طرح ساماندهی، نظارت و پایش اتباع بیگانه و پیشگیری از جرایم احتمالی حوزه اتباع در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

وی افزود: در گام نخست با دعوت از نمایندگان ارشد دستگاه‌های مختلف و تبادل اطلاعات، وضعیت استان البرز در بروز و ظهور جرایم حوزه اتباع بررسی و ترسیم شد و سپس آمار و اطلاعات مربوطه، تجمیع و طبقه‌بندی شد.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز تصریح کرد: پایش صد درصدی اتباع بیگانه در استان، الزام عمل به قوانین مربوطه، تثبیت هویت افراد و خانواده‌های آن‌‌ها، ایجاد بانک اطلاعاتی اتباع بیگانه در استان و کاهش ورودی پرونده‌های قضایی مرتبط با اتباع بیگانه از جمله اهداف اجرای این طرح است.

بیشتربخوانید

نشست‌های کمیته رفع اطاله دادرسی در مجتمع‌های قضایی تهران برگزار می‌شود

وی افزود: طرح فوق شامل آسیب شناسی و بیان مسأله، بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای حضور اتباع بیگانه در کشور، راهکارهای پیش بینی شده و تقسیم وظایف دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، نظامی و امنیتی و مراجع خدمات رسان در این زمینه است.

نجف‎ نیا اظهار کرد: طرح موصوف در اختیار مدیران دستگاه‌های ذیربط برای بهره‌ برداری و اجرا قرار خواهد گرفت که نتایج اجرای آن متعاقباً اعلام می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *