رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نشست‌های کمیته رفع اطاله دادرسی در مجتمع‌های قضایی تهران برگزار می‌شود

9:40 - 04 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۷۴۴۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
جلسات مستمر کاهش اطاله دادرسی با حضور رئیس کل محاکم تهران، در مجتمع های قضایی در حال برگزاری است.

خبرگزاری میزان- نشست کمیته رفع اطاله دادرسی در مجتمع های قضایی تهران به منظور بررسی راهکارهای مقابله با اطاله دادرسی و نحوه اعمال سازوکارهای تشویقی برای کاهش آمار پرونده‌های مسن، با حضور یحیی جعفری رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در مجتمع قضایی شهید باهنر برگزار شد.

یحیی جعفری در این جلسه بیان کرد: در راستای سند تحول قضایی و برنامه عملیاتی دادگستری استان یکی از تکالیف دستگاه قضایی تلاش و برنامه ریزی در راستای رفع اطاله دادرسی است.

وی گفت: ستاد دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در اجرای برنامه های ارائه شده، در این جلسات با رویکرد تعیین تکلیف نسبت به پرونده های مسن به دنبال اقدامات موثر در این زمینه است و ضمن اخذ نظر همکاران رسیدگی کننده و به دست آوردن راهکارهای مناسب با شناسایی موانع سعی کرده است از مشوق های معنوی و مالی هرچند اندک در این زمینه استفاده کند.

رئیس کل محاکم خاطر نشان کرد: در این راستا به قضات و مدیران مجتمع های قضایی تاکید شده با استخراج پرونده‌های مسن و شناسایی موانع منجر به اطاله، در اسرع وقت با رفع آن و با رویکرد فصل خصومت ماهوی، نسبت به تعیین تکلیف پرونده های موصوف تا آخر سال جاری اقدام شود.

در ابتدای این جلسه، محمد ملایی معاون قضایی و اجرایی رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران و دبیر کمیته اجرایی کاهش اطاله دادرسی محاکم و محمود علیزاده سرپرست مجتمع قضایی شهید باهنر، به ارائه گزارشی از عملکرد کمی و کیفی شعب مجتمع و تشریح وضعیت پرونده های پرونده‌های مانده و مسن در سال ۱۴۰۱ پرداختند.

در این نشست قضات مجتمع در حضور رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران به ارائه راهکارهای علمی و عملی در راستای کاهش علل اطاله دادرسی پرداختند.

با توجه به برنامه ریزی کوتامدت، جلسات کمیته اطاله دادرسی در همه مجتمع های قضایی دارای پرونده مسن با حضور رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران بصورت مستمر و برنامه ریزی شده درحال برگزاری است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *