بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور/ خلیج‌فارس مواج است

9:08 - 04 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۷۳۵۹
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت:  امروز برای مناطق غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه ها و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بارش همراه با وزش باد، پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه در مناطق مرتفع و سردسیر بارش‌ها به شکل برف رخ می‌دهد، ادامه داد: این شرایط را طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در استان های ساحلی دریای خزر، شمال شرق و ارتفاعات البرز انتظار داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در شرق استان هرمزگان بارش باران را شاهد هستیم، افزود: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در بخش‌هایی از هرمزگان، جنوب کرمان و نیمه جنوبی سیستان‌و‌بلوچستان بارش باران گاهی همراه با رعد‌و‌برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

رفیعی با اشاره به اینکه چهارشنبه در جنوب غرب، جنوب، بخش‌هایی از مرکز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی شاهد ادامه بارش‌ها هستیم، اظهار کرد: امروز خلیج‌فارس، فردا نیز نیمه شرقی خلیج‌فارس و تنگه هرمز و چهارشنبه و پنج شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم اند.

وی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: آسمان تهران نیمه ابری است و این شهر بارش پراکنده و وزش باد را در پیش دارد، بیشینه دمای پایتخت ۸ درجه بالای صفر است و کمینه دمای آن به ۲ درجه بالای صفر می‌رسد.

این کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: امروز سردترین نقطه کشور میان‌دشت در اصفهان با ۱۳ درجه زیر صفر، دیزین بالا ۹ درجه زیر صفر، آبعلی و دیزین پایین و بن در چهارمحال و بختیاری  ۸ درجه زیر هستند.

رفیعی افزود: گرم‌ترین نقطه کشور مربوط به میناب در استان هرمزگان و بندر عباس است که دیروز دمای ۲۸ درجه بالای صفر را تجربه کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *