ضرورت فراگیری مهارت‌های امدادی توسط دانش‌آموزان و معلمان

14:10 - 03 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۶۵۵۰
وزیر آموزش و پرورش گفت: ضرورت دارد تا دانش آموزان و معلمان مهارت‌های امدادی را فرا بگیرند تا در حوادث بتوانند به افراد حادثه دیده کمک‌های ضروری را ارائه دهند.

خبرگزاری میزان - به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری صبح امروز در نشست اجرایی سازی تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت آموزش و پرورش با جمعیت هلال احمر که در اردوگاه شهید باهنر و با حضور مدیران کل ستادی و استانی جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از برکات انقلاب اسلامی درگام دوم را مشارکت اجتماعی دانستند، لذا باید این مشارکت را ارتقا ببخشیم.

وی با اشاره به این‌که یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم مردمی سازی است، اظهار کرد: یکی از مصادیق مردم سازی، فعالیت‌های سازمان هلال احمر است که در مشکلات و مردم در حوزه سرزمینی و فرازمینی فعالیت دارد.

نوری ادامه داد: برای تربیت نسل آینده باید روی تربیت کودکان و نوجوان سرمایه‌گذاری کنیم، زیرا بسیاری از ما شاهد بوده‌ایم که افراد زیادی در حوادث و اتفاق‌ها به دلیل عدم فقدان مهارت‌های امدادی نتوانسته‌اند نجات پیدا کنند، لذا ضرورت دارد تا دانش آموزان و معلمان مهارت‌های امدادی را فرا بگیرند تا در حوادث بتوانند به افراد حادثه دیده کمک‌های ضروری را ارائه دهند.

وزیر آموزش و پرورش به گسترش مهارت آموزی و مهارت پروری اشاره کرد و گفت: مشارکت ذی‌نفعان در حوزه مهارت پروری باید انجام شود. همچنین معتقدیم دانش آموزان باید خودشان مربی خودشان باشد. دانش آموزان امروز با دانش آموزان دوره‌های آموزش ما تفاوت دارند. نوری ادامه داد: مهم‌ترین اقدام در حوزه نتایج و پیامدها، تعهد به تکریم انسانیت، خود رهبری و خود کنترلی است.

عضو کابینه دولت مردمی گفت: مهم‌ترین نتیجه اجرایی سازی سند تحول بنیادین، دستیابی دانش آموزان به ساحت‌های تربیتی شش‌گانه است که یکی از این نتایج را می‌توان در فعالیت‌های اجتماعی و فعالیت امدادی مشاهده کرد. در تربیت نسل آینده بر مهارت محوری تاکید شده است که آموزش و پرورش به عنوان آموزش دهنده مهارت‌های پایه نقش مهمی را برعهده دارد و فراگیری مهارت‌های پایه منجر به فراگیری سایر مهارت‌ها از سوی کودکان و نوجوانان خواهد شد.

نوری افزود: دیپلماسی امداد نیز مهم است. ما دیپلماسی آموزشی را آغاز کرده‌ایم و دوست داریم دانش آموزان ما با دانش آموزان دیگر کشورها ارتباط داشته باشند. تشکل‌های دانش آموزی می‌توانند بسیار در این زمینه کمک کنند و امیدواریم نشستی به میزبانی دانش آموزان عضو تشکل‌های هلال احمر با دانش آموزان جوامع دیگر برگزار شود.

وی ادامه داد: دانش آموزان ما در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی سرآمد هستند. خوب است این نشست‌ها و تعاملات برای جامعه معلمان نیز مدنظر قرار گرفته و برگزار شود.

عضو کابینه دولت سیزدهم با تاکید بر این که این تفاهم‌نامه در استان‌ها به سرعت باید به موافقت نامه تبدیل شود تا شکل اجرایی بگیرد اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان برنامه هر معلم یک امدادگر برنامه‌ریزی کرده است و این فعالیت با حضور هلال احمر اجرا می‌شود و لازم است از فضاهای اردوگاهی و تربیتی آموزش و پرورش برای پیشبرد این تفاهم‌نامه استفاده شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *