رایزنی ایران و سوریه برای همکاری در زمینه تولیدات مشترک سینمایی

8:46 - 03 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۵۹۱۷
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه با رئیس بنیاد سینمایی و دبیرکل جشنواره فیلم مقاومت کشورمان دیدار و در زمینه تولیدات مشترک سینمایی گفتگو کردند.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هیأت رسانه‌ای سوریه به ریاست احمد ضوا معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه با محمد حسینی رئیس بنیاد سینمایی مقاومت، جلال غفاری دبیرکل جشنواره فیلم مقاومت و تعدادی از کارگردانان و تهیه کنندگان دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار درباره همکاری در عرصه سینما، مستند، فیلم کوتاه، سریال و درام که موضوعات مشترک دو کشور را منعکس می‌کند، گفتگو کردند.

دعوت از هنرمندان سوری برای شرکت در جشنواره فیلم مقاومت تهران

حسینی رئیس بنیاد سینمایی مقاومت در این دیدار با تأکید بر لزوم تقویت همکاری بین نهاد‌های دو کشور که در زمینه تولید مشترک سینمایی و نمایشی فعالیت می‌کنند، از هنرمندان سوری خواست در جشنواره فیلم مقاومت که سال آینده در تهران برگزار می‌شود، شرکت کنند.

همچنین زمینه‌های همکاری احتمالی در تولید فیلم مورد بحث و بررسی قرار گرفت که پیشنهاد‌های متعددی در این زمینه ارائه شد تا در اسرع وقت عملی شود.

معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه نیز بر اهمیت تولید فیلم‌ها و سریال‌های مشترک درباره واقعیت جریان جنگ تروریستی در این کشور تاکید کرد و گفت: هدف از این جنگ محو هویت و نابودی تمدن سوریه بود.

احمد ضوا افزود: صنعت فیلم در انتقال تصویر واقعی از آنچه در سوریه می‌گذرد و پیامد‌های مختلف اقدامات غرب برضد مردم سوریه، نقش عمده‌ای دارد.

هیأت رسانه‌ای سوریه همچنین از شهر سینمایی ایران که فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی زیادی در آن فیلمبرداری و تولید شده است و از مرکز تحقیقات اسنادی بازدید کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: رایزنی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *