دیدار معاون اقتصادی وزارت امور خارجه با مقام‎های مالی

8:37 - 03 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۵۸۶۴
مهدی صفری با نخست وزیر و وزیر خارجه مالی دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری میزان - مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه با نخست وزیر و وزیر خارجه مالی دیدار و تبادل نظر کرد.

صفری در دیدار با شوگل مایکا، نخست وزیر مالی، در خصوص همکاری در عرصه‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی، صنعتی، تجاری و بهداشتی گفت‌وگو کرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه، ضمن تشریح ظرفیت‌های کشورمان در ابعاد مختلف، بر عزم دولت برای توسعه و تقویت همه جانبه مناسبات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای آفریقایی و کشور مسلمان و دوست مالی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در سفر وزیر امور خارجه به مالی، کمیسیون مشترک اقتصادی با موفقیت برگزار شد که به خوبی نقشه راه گسترش مناسبات فی مابین را ترسیم کرده است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده است تجربیات و دستاوردهای خود در عرصه‌های مختلف را برای توسعه هر چه بیشتر کشور مالی به اشتراک گذارد.

صفری افزود: با وجود حدود ۴ دهه انواع فشارهای آمریکا و غرب، جنگ تحمیلی ۸ ساله و تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، امروزه با همت مردم شریف ایران، جمهوری اسلامی ایران از جایگاه برجسته ای برخوردار است.

نخست وزیر مالی نیز در این دیدار ضمن تحسین دستاوردهای کشورمان در حوزه‌های مختلف گفت: خوشبختانه کمیسیون مشترک، وظایف و تکالیف وزارتخانه‌های مختلف را تعیین کرده است؛ مسیر همکاری با کشور برادر و مسلمان ایران مشخص شده است.

وی گفت: سفر متقابل مقامات مختلف طی یک سال اخیر نشانگر عزم جدی دو کشور برای تقویت همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌های مختلف است و امیدواریم فرصت بیشتری برای تبادل نظر و بهره گیری از توان و تجربیات جمهوری اسلامی ایران فراهم شود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه همچنین با عبدالله جوپ، وزیر خارجه مالی دیدار و تبادل نظر کرد.

در این دیدار، آخرین وضعیت همکاری‌های تجاری، اقتصادی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری مالی بررسی شد.

صفری گفت: خوشبختانه اخیرا کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور با محوریت وزرای امور خارجه در باماکو برگزار شد؛ چارچوب همکاری در ابعاد مختلف آن تبیین شد و پیگیری مصوبات را با جدیت در دستور کار داریم.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مصمم به تقویت مناسبات اقتصادی با کشور مسلمان مالی است.

وزیر خارجه مالی نیز در این دیدار اظهار داشت :از تعهد جمهوری اسلامی ایران به توسعه همکاری‌ها با کشورهای آفریقایی از جمله توسعه روابط برادرانه بین مردم و دولت‌های مالی و ایران قدردانی می‌کنم.

وی گفت: نسبت به گسترش همه جانبه مناسبات اقتصادی با ایران مصمم هستیم.

وزیر خارجه مالی با تاکید بر قابل تحسین بودن پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران، حضور هیئت اقتصادی وزارت امور خارجه در باماکو پس از برگزاری موفقیت آمیز کمیسیون مشترک را بیانگر عزم مشترک بر توسعه و تقویت مناسبات دانست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *