برپایی موفق «جایزه فلسطین» برای فعالان فرهنگی و هنری حوزه فلسطین دلگرم‌کننده است

11:27 - 01 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۴۸۸۸
محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به حضور تحقیرآمیز نمایندگان رسانه های صهیونیستی در جام جهانی فوتبال گفت: حدود ۵۰ سال از آغاز پروژه عادی سازی و سازش با رژیم صهیونسیتی می‌گذرد اما خبر انزوای خبرنگاران رژیم صهیونسیتی در حواشی جام جهانی فوتبال به حدی بود که رسانه های معاند مردم فلسطین هم به ناچار به روایت این حقارت پرداختند.

خبرگزاری میزان - بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه چهارشنبه سی ام آذرماه در دیدار با اعضای دبیرخانه جایزه جهانی ادبیات فلسطین که در محل وزارتخانه برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی با نام « قدس» گره خورده و از همان ابتدا با تدبیر امام راحل نهضت آزادی قدس به آرمان های انقلاب اسلامی بدل شده است و این آرمان از ویژگی های ممتاز انقلاب اسلامی از بدو تأسیس به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: مسئله فلسطین نقطه آرمانی انقلاب اسلامی مردم ایران است که می بایست همه شیوه ها برای تحقق آن طراحی شود و در این بین زبان ادبیات، شعر و هنر ماناترین ابراز برای این عرصه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تحقیر نمایندگان رسانه های صهیونیستی در جام جهانی فوتبال گفت: حدود ۵۰ سال از آغاز پروژه عادی سازی و سازش با رژیم صهیونسیتی می‌گذرد اما خبر انزوای خبرنگاران رژیم صهیونسیتی در حواشی جام جهانی فوتبال قطر به حدی بود که رسانه های معاند مردم فلسطین هم به ناچار به روایت این حقارت پرداختند.

اسماعیلی افزود: مسئله فلسطین در ذات خود محل اجتماع اراده های مسلمانان و آزادیخواهان جهان است که فارغ از گرایش های نژادی و دینی از آرمان‌های فلسطین دفاع می کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگ با بیان اینکه انعکاس رسانه ای گسترده اخبار نخستین جایزه جهانی ادبیات فلسطین در رسانه های خبری خارجی و عرب زبان نشان از آغاز شکستن انحصار رسانه ای عبری عربی است، گفت: همین مسئله هم از قدرت آرمان های «قدس» نشات می‌گیرد که در روح و روان آزادیخواهان دنیا نفوذ کرده است.

وی فلسطین را منشأ انسجام و اتحاد برشمرد و گفت: تجربه موفق برپایی نخستین دوره جایزه فلسطین، نقطه دلگرم کننده برای فعالان و علاقمندان حوزه های مختلف فرهنگی و هنری در مسئله فلسطین به حساب می‌آید.

همچنین در پایان این جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حسینعلی جعفری نویسنده رمان «صور» ‌و مریم مقانی نویسنده «چشم‌هایم در اورشلیم» به عنوان دو برگزیده ایرانی نخستین جایزه جایزه جهانی فلسطین در بخش رمان تقدیر کرد، تندیس این جایزه نیز به شکل نمادین از سوی دبیرخانه جایزه به وزیر فرهنگ اهدا شد.

گفتنی است، مراسم اختتامیه جایزه جهانی ادبیات فلسطین چندی پیش در لبنان برگزار شد و قرار است این رویداد هر دو سال یک بار با همکاری اتحادیه‌های فرهنگی و ادبی و تعدادی از انجمن‌ها و مؤسسات نشری در چندین کشور عربی و اسلامی برگزار شود.

این جایزه با هدف معرفی و ارائه کتاب‌های ادبی منتشرشده در جهان با موضوع فلسطین و قدردانی از نویسندگان، شاعران و ناشرانی است که با نوشته‌های خود از مردم مظلوم فلسطین دفاع می‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *