76 درصد پرونده‌ها در شورای حل اختلاف زرین‌شهر استان اصفهان به سازش منجر شد

10:25 - 01 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۴۷۵۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان اصفهان، گفت: هماهنگی و تلاش رئیس دادگستری، دادستان، مسئولان و كاركنان دلسوز و خدوم شورای حل اختلاف زرین‌شهر؛ آمار صلح و سازش در پرونده‌های با قابلیت صلح و سازش را به 76 درصد رسانده است.

خبرگزاری میزان - رئیس کل همراه با دادستان عمومی و انقلاب مرکز و چندتن از معاونان دادگستری استان اصفهان با سفر به حوزه‌های قضایی باغ ‌بهادران و زرین‌شهر از بخش‌های مختلف دادگستری این 2 حوزه قضایی بازدید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری در ادامه دور دوم سفر و بازدید از حوزه‌های قضایی، به 2 حوزه قضایی باغ ‌بهادران و زرین‌شهر رفت و از نزدیک با قضات، كارمندان و مراجعان دیدار و گفت‌وگو كرد.

وی در حاشیه‌ بازدید از دادگستری باغ‌بهادران با اعلام رضایت از سرعت رسیدگی به پرونده ها در این دادگستری، بیان کرد: دادگستری باغ‌بهادران كم‌تر از دیگر حوزه‌های قضایی استان با چالش اطاله دادرسی روبرو است كه علت آن، تناسب نسبی تعداد كاركنان قضایی و اداری این حوزه با آمار ورودی پرونده در كنار تلاش همكاران دادگستری این حوزه قضایی است.

 رئیس کل دادگستری استان اصفهان از پیشرفت 20 درصدی پروژه ساختمان جدید دادگستری باغ‌بهادران خبر داد و افزود: بیست درصد از مراحل ساخت ساختمان جدید دادگستری باغ‌بهادران انجام شده است و با تكمیل این ساختمان كه بالغ بر یک هزارو 500 متر مربع مساحت دارد مشكل فضای فیزیكی دادگستری این حوزه قضایی رفع خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری همچنین تعداد نیروهای اداری ستخدام جدید اختصاص داده شده به دادگستری باغ‌بهادران را 8 نفر اعلام كرد.

وی عنوان کرد: با تلاش قابل‌تقدیر رئیس دادگستری و كاركنان خدوم شورای حل اختلاف باغ‌بهادران آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف این حوزه قضایی 52درصد است كه از آمار كشور و استان نیز بالاتر است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از ادامه پیگیری‌های دادگستری استان در موضوع آزادسازی حریم زاینده‌رود خبرداد و از مردم خواست پیش از هرگونه ساخت و ساز در نزدیكی رودخانه با استعلام از سازمان آب منطقه‌ای نسبت به وضعیت محل ساخت و سازهای خود اطمینان حاصل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری به مدیران و مسئولان نهادهای دولتی كه با بی‌توجهی به قوانین اقدام به انجام ساخت‌و ساز در حریم رودخانه كرده‌اند هشدار داد: هر مسئولی كه اقدام غیرقانونی داشته باشد قطعاً مورد تعقیب قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه با حضور در حوزه قضایی زرین‌شهر نیزاز روند خدمت رسانی در دادگستری این حوزه قضایی نیز بازدید کرد.

رئیس كل دادگستری استان اصفهان یكی از مشكلات دادگستری زرین‌شهر را كمبود نیروی اداری و قضایی عنوان كرد و گفت: برغم تلاش همكاران اداری و قضایی در دادگستری زرین‌شهر به علت ورودی بالای پرونده، با اطاله دادرسی روبرو هستیم كه با تخصیص تعدادی نیروی قضایی و 27نفر نیروی اداری جدید تا چندماه آینده این مشكل تا حدود زیادی رفع خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری از آمار بالای صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف زرین‌شهر به‌عنوان یك دست‌آورد بسیار مطلوب یاد كرد و افزود: هماهنگی رئیس دادگستری، دادستان، مسئولان و كاركنان دلسوز و خدوم شورای حل اختلاف زرین‌شهر در كنار مدیریت قابل ستایش و تلاش شایسته تقدیر آنان، آمار صلح و سازش در پرونده‌هایی كه قابلیت صلح و سازش دارند را به 76 درصد رسانده است كه این آمار دست‌آورد كم‌نظیری را در این عرصه رقم زده است.

وی همچنین ابراز امیدواری كرد تا با جذب منابع و اضافه شدن نیروهای قضایی و اداری جدید به دادگستری استان اصفهان و همچنین پیگیری اجرای برنامه‌های از پیش تعیین شده، در آینده شاهد افزایش کیفیت خدمت‌رسانی دستگاه قضایی استان باشیم.

بیشتر بخوانید:

اشتغال ۲۵۰ زندانی شاغل در کارگاه خیاطی در اصفهان

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *