آموزش 6 هزار سفیر حمایت روانی در هلال‌احمر

14:18 - 30 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۴۳۱۹
دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: بالغ بر 5000 نفر را در حوزه‌های آسیب‌های روحی و روانی که در حوادث ایجاد می‌شود، آموزش می‌بینند که در زمان بحران‌ها بتوانند در این مسیر نیز ایفای نقش کنند.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ یعقوب سلیمانی چهارشنبه 30 آذر در نشست با استاندار بوشهر با قدردانی از همراهی و همکاری مجموعه استانداری بوشهر با مجموعه هلال احمر گفت: توجه به حوزه‌های فعالیتی هلال احمر بویژه رفع مشکلات پایگاه‌های امدادی به سرعت و کیفیت ارائه خدمات در زمان حوادث و بحران‌ها کمک موثری می‌کند.

وی با اشاره به حضور خود در استان بوشهر افزود: کارگاه آموزشی فرماندهان تیم های سحر سازمان جوانان به میزبانی استان بوشهر به صورت منطقه ای برگزار شد که این جوانان بیش از 5400 نفر را در حوزه‌های آسیب‌های روحی و روانی که در حوادث ایجاد می‌شود آموزش می‌بینند که در زمان بحران‌ها بتوانند در این مسیر نیز ایفای نقش کنند، کما اینکه این فعالیت در سیل سال 98 و همچنین حادثه متروپل نیز مشاهده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر نیز با تقدیر از حمایت های استاندار و تلاش ریاست و دبیر کل جمعیت گفت: استان بوشهر با دارا بودن بیشترین مرز آبی خلیج فارس دارای 5 پایگاه امداد دریایی است که با توجه به نداشتن تملک زمین‌های استقرار پایگاه، این مکان‌ها به صورت کانکس و موقت به کار خود ادامه می دهند.

احسان ایزدپناه خاطرنشان کرد: شناور هایی نیز که در اختیار داریم با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی در شرایط مناسبی نیست و نیازمند تجهیزات بسیاری هستیم که با پیگیری‌ها و مساعدت های صورت گرفته به دنبال رفع این نیاز ها هستیم.

وی با بیان نبود آشیانه بالگرد افزود: جمعیت هلال احمر استان بوشهر مجهز به بالگرد امدادی است اما با وجود برخی مشکلات فعلا آشیانه این بالگرد ایجاد نشده است که با شرایط موجود امیدواریم این مهم هم به زودی با همکاری رئیس و دبیر کل محترم جمعیت هلال احمر همچنین مساعدت های استانی حضرتعالی به سرانجام برسد.

در ادامه محمدی زاده استاندار بوشهر با اشاره به زحمات جمعیت هلال احمر در سالیان گذشته تاکنون گفت: هلال احمر استان بوشهر همواره در کشور از جمله جمعیت های موفق بوده است.

وی تصریح کرد: هلال احمر جزو سازمان‌های جان دار، فعال و پای کار با ظرفیت بسیاری خوبی است که جا دارد از تلاش همه فعالین این مجموعه صمیمانه تشکر کنم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در سال گذشته حدود 8.5 میلیون مسافر طی سه ماه وارد این استان شده اند افزود: در سفر های نوروزی استان بوشهر پس از استان خوزستان دومین استان گردشگر پذیر بوده که به طبع آن تردد های محور مواصلاتی استان نیز شاهد تردد متعدد خودروها بوده است، اینکه ما شاهد کمترین تلفات در حوادث بوده ایم بخش اعظم آن به تلاش دستگاه هلال احمر بر می‌گردد.

محمدی زاده گفت: اگر فقط 10 نفر را هم نجات داده باشیم کار بسیار بزرگی است علیرغم اینکه با تلاش این عزیزان شاهد کاهش تلفات جاده نیز بوده ایم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *