رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سخنگوی دولت: طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت آزمایشی در یکی از استان‌ها اجرا می‌شود

13:30 - 30 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۴۲۲۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی دولت گفت: به زودی طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت آزمایشی و اختیاری در یکی از استان‌ها اجرا خواهد شد.

خبرگزاری میزان- علی بهادری جهری در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران بیان کرد: در آستانه شب یلدا پرداخت عیدی دولت هم به سهامداران سهام عدالت آغاز شده و طی این 2روز واریز می‌شود. سود سهام عدالت طی روز گذشته و امروز برای عزیزانی که سهامدار سهام عدالت هستند واریز می‌شود. کسانی که سهام‌های حدود 500 هزار تومانی داشتند سودشان 600 هزار تومان و کسانی که سهام‌های یک میلیون تومانی داشتند سودشان حدود یک میلیون و 120 هزار تومان.


وی بیان داشت: در جلسه امروز هیئت دولت ضمن تشکر و تقدیر از زحمات قریب یکساله امیری استاندار استان کرمانشاه هیئت وزیران با انتصاب محمدطیب صحرایی به عنوان استاندار کرمانشاه موافقت کردند. صحرایی دکترای جامع‌شناسی سیاسی دارند. عضو هیئت علمی دانشگاه و از اساتید و نخبگان بومی خود استان کرمانشاه هستند که از فعالین اجتماعی استان بودند. در کنار تحصیلات سیاسی سوابق اجتماعی گسترده‌ای در همان استان دارند.

سخنگوی دولت گفت: در جلسه امروز هیئت دولت، گزارش‌هایی توسط وزیران ارائه شد و مصوبات متعددی داشتیم. از جمله همه دستگاه‌های اجرایی و زیرمجموعه‌های این دستگاه‌ها مکلف شدند کارکنان و کلیه افرادی که به هر نحو حقوق یا مزایایی از این دستگاه‌ها دریافت می‌کنند حتی اگر کارکنان رسمی، قراردادی یا پیمانی این دستگاه‌ها نباشند اطلاعاتشان را در جهت افزایش انضباط مالی و ساماندهی بهتر نیروی انسانی و مجموعه کارکنان به معنای اعم کلمه در سامانه مربوطه که از سوی معاونت اداری و استخدامی رئیس جمهور فعال شده بود، ثبت اطلاعات بکنند. تا دسترسی لازم به منظور نظارت و شفافیت از سوی وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و معاونت اداری استخدامی نسبت به این حوزه کامل وجود داشته باشد.

وی گفت: همچنین پیرو مصوبه که پیش از این هیئت وزیران در خصوص احراز صلاحیت عضویت در هیئت مدیره و هیئت عامل شرکت‌های دولتی داشت، امروز مصوبه دیگری به تصویب هیئت وزیران رسید تا حقوق و مزایای اعضای محترم هیئت مدیره و مدیران عامل شرکت‌های دولتی را ساماندهی بکند. مطابق این دستورالعمل همه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها، موسسات انتفاعی وابسته به دولت و همچنین همه شرکت‌های تابعه به آنها و حتی شرکت‌هایی که به هر نحو تحت مدیریت دولت هستند مکلف شدند که در چارچوب این دستورالعمل صرفاً پرداخت‌ها به هیات مدیره و اعضای هیات عامل خودشان طبیعتاً آن اعضایی که منصوب دولت هستند را داشته باشند.

بهادری جهرمی گفت: در این دستورالعمل سقف دریافتی و شیوه‌های دریافتی آنها مشخص شده و هرگونه پرداخت وجهی خارج از دستورالعمل تحت هر عنوان اعم از حق التعریف، حق التدریس، حق التحقیق، حق ترجمه فوق العاده پژوهش و امثال اینها هم ممنوع شده است. ان‌شاءالله بتوانیم شاهد ساماندهی در پرداخت حق عضویت اعضای نماینده دولت در هیئت‌های مدیره یا هیئت‌های عامل شرکت‌های دولتی یا شرکت‌های تحت نظر دولت باشیم.

بهادری جهرمی با اعلام اینکه در 8 ماه اول سال گذشته 19.6 میلیارد دلار ارز در سامانه نیما عرضه شده است، گفت: در 8 ماه اول سال جاری 32.1 میلیارد دلار ارز در سامانه نیما عرضه شده که آن را نشان از افزایش مناسب درآمدهای ارزی و تزریق آن به بازار ارز دارد.

سخنگوی دولت در رابطه با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک گفت: با پیگیری‌ و تلاش‌های متعدد در بخش‌های مختلف دولت زیر ساختی برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در یکی از استان‌های کشور به صورت آزمایشی و اختیاری فراهم شده است.

انتهای پیام



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *