سامانه‌ای شدن ارزیابی عملکرد قضات بر اساس شاخص ها

14:08 - 30 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۴۱۵۶
بر اساس توجه ویژه مدیران دستگاه قضا به مبحث ارزیابی سامانه ای قضات، اقداماتی در این زمینه انجام گرفته است.

خبرگزاری میزان - بر اساس توجه ویژه مدیران دستگاه قضا به مبحث ارزیابی سامانه ای قضات، اقداماتی در این زمینه انجام گرفته است به طوری که مهدی جوهری احصاء شاخص های علمی و مدیریتی به عنوان یکی از موارد ذکر شده در سند تحول قضایی از اولویت های مهم در قوه قضاییه است.

وی با با بیان اینکه مشخص شدن شاخص ها به منظور طراحی فرایند و جزئیات سامانه جامع عملکرد قضات گام بسیار مهمی در این مسیر تلقی می شود اظهار کرد: استان همدان در این زمینه تجربه موفقی داشته و یک سامانه ارزیابی عملکرد استانی و بومی طراحی کرده که بسیار کاراست. معاونت منابع انسانی در نظر دارد با انتقال سرور به ستاد از این امکان بهره برداری کرده و از شاخص های تعریف شده در این سامانه که قادر به ارزیابی قضات بدوی و تجدیدنظر هستند استفاده کند.

مدیرکل آموزش منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه یادآور شد: این سامانه شباهت بسیار زیادی به سامانه جام اداری داشته و باتوجه به ظرفیتی که دارد شامل آموزش های مدون، نمرات و نیازمندی های مشخص شده است که در حال حاضر در مرحله تست قرار دارد.

گفتنی است حرکت در راستای سامانه ای شدن ارزیابی عملکرد قضات در مبحث پیاده سازی و تحلیل شاخص ها با همکاری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه پیگیری و اجرا می شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *