کتاب «بر کرانه ادب قرآن» روانه بازار نشر شد

12:39 - 01 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۳۹۸۹
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
کتاب «بر کرانه ادب قرآن (درسنامه تفسیر آموزشی ادبی)» اثر حمید الهی دوست در 316 صفحه منتشر شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی مؤسسه بوستان کتاب، کتاب «بر کرانه ادب قرآن (درسنامه تفسیر آموزشی ادبی)» اثر حمید الهی دوست به همت مؤسسه بوستان کتاب در 316 صفحه منتشر شد.

بر کرانه ادب قرآن درسنامه ای است همراه با خودآموز که می تواند مخاطبان خود را به فهم عمیق تر و دستیابی به لطائف قرآن کریم رهنمون باشد.

مؤلف در این اثر مطالب صرفی، نحوی، بلاغی و لغوی را با استناد به صدها آیه مستند ساخته است.

این پژوهش از معدود فعالیت های انجام گرفته در حوزه نقش ادبیات در تفسیر قرآن کریم است که هر چهار علم مذکور مورد نیاز قرآن پژوه در آن بررسی شده اند.

کاربردی شدن مباحث نظری این علوم با استناد به حدود 600 آیه از قرآن کریم، ارجاعات فراوان هر بخش و کثرت منابع، و ارائه مباحث جدید همراه با نمونه هایی از قرآن کریم، از مزایای این پژوهش است.

در این پژوهش تلاش شده است که مطالب به منابع ادبی و تفسیری مستند شوند. همچنین این تألیف شده شامل حدود 50 مورد یادسپاری، نقد و بررسی، نکته و پرسش و پاسخ است که در محققانه بودن آن تأثیری مطلوب دارد.

اثر حاضر در چهار فصل و 28 درس تألیف شده است که عناوین فصول آن عبارتند از: علم صرف، علم نحو، علم معنای و علم بیان، و علم لغت.

علاقه مندان برای بهره مندی از تخفیف 10 درصدی خرید این کتاب می توانند به سایت مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: کتاب کتاب

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *