واکنش حماس به عدم تحویل پیکر شهید ابوحمید از سوی اشغالگران

11:23 - 30 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۳۹۰۴
رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پیکر ناصر ابوحمید، شهید فلسطینی را تحویل نخواهد داد.

خبرگزاری میزان - وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، اعلام کرده که این رژیم پیکر «ناصر ابوحمید»، شهید فلسطینی را به طرف فلسطینی تحویل نخواهد داد.

کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از «بنی گانتز»، گزارش داد که پس از برآورد اوضاع و بنا بر توصیه مسئولان امنیتی صهیونیست، تصمیم بر این شده که پیکر «ابو حمید» تحویل داده نشود.

«حازم قاسم»، سخنگوی حماس در واکنش به این اقدام رژیم صهیونیستی گفت: تصمیم اشغالگران مبنی بر عدم تحویل پیکر شهید «ناصر ابوحمید» به خانواده‌اش، تکمیل کننده قسمت‌های جنایت بزرگی است که علیه او انجام شده است.

وی گفت: تصمیم عدم تحویل پیکر «ابوحمید» ناتوانی نظام بین‌الملل را در بازدارندگی اشغالگری که با منطق تروریستی و رفتار آشکار نازی‌ها عمل می‌کند، تایید می‌کند.

«قاسم»، همچنین گفت: عدم تحویل پیکر «ابوحمید» توسط اشغالگران نقض قوانین و موازین بین‌المللی و نقض کلیه موازین حقوق بشری است.

در همین حال «منتصر النوق»، سخنگوی وزارت اسرا و اسیران سابق غزه، تصمیم اشغالگران مبنی بر تحویل ندادن پیکر شهید «ناصر ابوحمید» را جنایت مضاعف، توهین به کرامت انسانی و تخطی از همه هنجارهای انسانی دانست.

«النوق» تاکید کرد که این تصمیم نشان دهنده شکست کامل جامعه بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری و بشردوستانه است که هنوز در سکوت هستند و مسائل فلسطینیان را رها می‌کنند که در راس آن مسئله اسرا قرار دارد.

رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه پیکر شهید «ناصر ابوحمید» را از بیمارستان «عساف حروفه» به مؤسسه پزشکی حقوقی «ابوکبیر» منتقل کرد.  

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *