رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هشدار هواشناسی در خصوص رگبار در جنوب کشور و تداوم آلودگی هوای تهران و کرج

15:54 - 29 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۲۸۱۵
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ نسبت به رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی تا ۱.۵ تا ۲.۵ متر هشدار داد.

خبرگزاری میزان - سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ نسبت به رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی تا ۱.۵ تا ۲.۵ متر هشدار داد.

این وضعیت روز پنجشنبه و جمعه (۱ و ۲ دی‌ماه) در شمال خلیج فارس، در استان‌های خوزستان و بوشهر و روز شنبه (۳ دی‌ماه) در خلیج فارس و تنگه هرمز، در استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان پیش‌بینی می شود.

براثر این مخاطرات احتمال اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی، خطر غرق شدن شناگران، خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی دور از انتظار نیست‌.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب احتمالی، خودداری از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، ممنوعیت شنا و اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی را توصیه می‌کند.

این سازمان همچنین با صدور هشدار زردرنگ از آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس از چهارشنبه تا پنج‌شنبه (۳۰ آذرماه و اول دی‌ماه)  در تهران و کرج خبر داد بنابراین مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی، کنترل فعالیت‌های صنعتی آلاینده، کاهش تردد غیر ضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی را توصیه می‌کند.

همچنین در ادامه با صدور هشدار زردرنگ دیگری  از نفوذ سامانه بارشی، بارش باران و برف، کولاک، پدیده مه، در نواحی گرمسیر رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و کاهش محسوس دما خبر داد.

این وضعیت روز پنجشنبه (اول دی‌ماه) در کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، شمال بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، جنوب زنجان و جنوب آذربایجان غربی و روز جمعه (۲ دی‌ماه) در کرمانشاه، لرستان، ایلام، همدان، مرکزی، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، بوشهر و نیمه شمالی فارس پیش‌بینی می شود.

این شرایط جوی روز شنبه (۳ دی‌ماه) در کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، اصفهان، قم، سمنان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، یزد، خراسان رضوی، شمال استانهای کرمان و خراسان جنوبی و روز یکشنبه (۴ دی‌ماه) در گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان انتظار می‌رود.

در چنین وضعیتی احتمال کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد، احتمال ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی، احتمال تاخیر در پرواز، احتمال تنش دمایی در باغات و مزارع، افت فشار گاز، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و احتمال آبگرفتگی محلی و محدود در معابر وجود دارد.

سازمان هواشناسی پرهیز از سفرهای غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام مسافرت با خودرو، اندیشیدن تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سرما و یخبندان، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو، آمادگی شهرداری‌ و سازمان‌های امدادی برای مقابله با برف، یخبندان، مه و کولاک در جاده‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و مدیریت در مصرف انرژی به‌ویژه گاز را توصیه می‌کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *