مسئولان قضایی استان قزوین با مردم شهرستان آبیک دیدار کردند

15:07 - 29 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۲۵۱۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان و دادستان قزوین به همراه امام جمعه، رئیس دادگستری و دادستان شهرستان آبیک با مردم این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری میزان - علی شعبانی در این برنامه دیدار مردمی که در مسجد حضرت ولیعصر(عج) شهر آبیک برگزار شد، گفت: اثبات دعوا اعم از حقوقی و کیفری برعهده شاکی یا فرد مدعی است و به همین خاطر قاضی نیز بر اساس ادله و اسناد ارائه شده از سوی طرفین تصمیم گیری می‌کند و ممکن است صاحب حقیقی حق ادله‌ای دال بر حقانیت خود ارائه ندهد و قاضی به ناچار حکم به نفع طرف مقابل صادر کند و نمی‌توان از قاضی انتظار داشت که بدون ارائه هیچگونه مدارک مستندی حق را به کسی بدهد.

وی افزود: همواره به مردم توصیه می‌کنیم که در معاملات و مراودات اجتماعی خود ابعاد حقوقی و قضایی را در نظر بگیرند و با افراد مطلع و آگاه مشورت کنند و مراقب باشند که طمع منفعت مالی آن‌ها را گرفتار افراد سودجو و فرصت طلب نکند، زیرا امروزه بسیاری از پرونده‌های قضایی مطروحه در محاکم به دلیل بی احتیاطی در مراودات روزمره است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: مصالحه و گذشت بهترین راهکار برای حل و فصل اختلافات میان افراد است، زیرا طرح دعوا در دستگاه قضایی علیرغم همه تلاش‌های همکاران قضایی و اداری ممکن است به دلیل حجم و گستردگی کار، طی روند رسیدگی قانونی و... درگیر اطاله دادرسی شود و این مستلزم صرف وقت و هزینه است، به همین خاطر توصیه دستگاه قضایی حل و فصل مسائل و اختلافات به صورت مصالحه و با وساطت ریش سفیدان و معتمدین است.

حسین رجبی، دادستان قزوین نیز در این دیدار اظهار کرد: در حوادث و ناآرامی‌های اخیر تمام دنیا و دشمنان داخلی و خارج نشین نظام متحد شدند تا با ایجاد آشوب و اغتشاش به پایه‌‎های مستحکم این نظام اسلامی ضربه وارد کنند، که این بار هم نتوانستند و در این توطئه همه جانبه نیز شکست خوردند.

بیشتربخوانید

رئیس کل دادگستری استان قزوین: عملکرد استان در اجرای قانون حدنگار قابل قبول است

وی ادامه داد: ما بارها تاکید کرده‌ایم؛ پرچمی که با خون هزاران شهید برافراشته شده، با آتش عده‎ای فریب خورده پایین نخواهد آمد، اما متاسفانه عده‌ای خود فروخته با افکار واهی نوجوانان و جوانان وطن را تحریک کرده و به خیابان کشاندند و جز تشکیل پرونده قضایی برای آن‎‌ها و تخریب اموال عمومی دستاوردی نداشت.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تاکید کرد: بدون شک مماشات دستگاه قضایی حد و مرزی خواهد داشت و به افراد و صنوفی که شعائر دینی و اسلامی را زیر پا می‌گذارند و فضای جامعه را به سمت بی بند و باری سوق داده و آلوده می‌کنند، هشدار می‌دهیم که دست از اقدامات ناهنجار خود بردارند و یقین بدانید دستگاه قضایی علیرغم همه جوسازی‌ها در برخورد با آن‌ها واهمه‌ای ندارد.

همچنین مسئولان قضایی استان با دو تن از مدافعان امنیت آسیب دیده در حوادث و ناآرامی‌های اخیر شهرستان آبیک نیز دیدار کردند و در جریان مسائل و مشکلات آن‎ها قرار گرفتند.

انتهای پیام/


برچسب ها: قزوین آبیک

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *