دبیرخانه دائمی شفافیت در سازمان بازرسی کل کشور تشکیل شد

10:12 - 29 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۶۱۷۶۴
با دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور، دبیرخانه دائمی شفافیت در مرکز آموزش و پژوهش‌های سلامت اداری و مبارزه با فساد این سازمان تشکیل شد.

خبرگزاری میزان - ذبیح الله خدائیان در نشست شورای معاونان این سازمان با تبیین سخنان ریاست قوه قضاییه پیرامون مقوله شفافیت و ضرورت تحصیل یک جمع بندی کامل و جامع از مقالات ارسال شده به همایش ارتقای شفافیت، دستور تشکیل دبیرخانه دائمی شفافیت را صادر کرد.

وی به معاونت حقوقی و نظارت همگانی سازمان بازرسی ماموریت داد که پیش بینی حکمی در قانون برنامه هفتم توسعه مبنی بر الزام دستگاه‌ها به ایجاد شفافیت توأم با ضمانت اجرایی مناسب وتعیین دستگاه ناظر بر اجرای تکالیف تعیین شده را با جدیت و ظرف مدت یک هفته پیگیری کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین معاونت راهبردی و مدیریت منابع سازمان بازرسی را مکلف کرد که بازرسی برنامه‌ای سراسری با موضوع بررسی عملکرد دستگاه‌ها در قوانین مختلف مرتبط با شفافیت و راه اندازی سامانه‌های تکلیفی را تعریف کند.

گفتنی است، متعاقب دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور دبیرخانه دائمی شفافیت در مرکز آموزش و پژوهش‌های سلامت اداری و مبارزه با فساد این سازمان تشکیل شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *