کمیسیون مشترک کنسولی ایران و سوریه برگزار شد

9:25 - 21 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۱۴۸۴
نشست کنسولی مشترک بین ایران و سوریه به ریاست معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امورخارجه کشورمان با همتای سوریه ای وی در محل وزارت خارجه سوریه برگزار شد.

خبرگزاری میزان - نشست کنسولی مشترک بین ایران و سوریه به ریاست «علیرضا بیکدلی»، معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امورخارجه با «ایمن سوسان»، همتای سوری وی در محل وزارت خارجه سوریه در «دمشق»، برگزار شد.

در این اجلاس یک روزه مقاماتی از وزارت امورخارجه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کمیته امداد امام خمینی (ره)، پلیس گذرنامه و مهاجرت، اداره کل گذرنامه ریاست جمهوری ایران و همچنین سفیر و مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

در نشست مذکور، طیف وسیعی از همکاری‌های کنسولی در جهت حل مسایل اتباع دو کشور از جمله لزوم حل و فصل مسایل معیشتی، اشتغال، کاهش هزینه‌های درمان و ارتقای وضعیت آن‌ها، تسهیل در اجرای موافقت نامه‌های فیمابین، حل مشکلات دانشجویی و توسعه همکاری‌های دانشگاهی، ارتقای روابط کنسولی جهت روان سازی خدمات رسانی به اتباع دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طرفین همچنین با تاکید بر برگزاری جلسات تخصصی تر جهت امضای صورت جلسه مشترک توافق کردند.

در حاشیه این نشست «بیکدلی» و هیئت همراه با «فیصل مقداد»، وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرفین ضمن تاکید بر روابط خوب و برادرانه دو کشور در حوزه‌های مختلف، بر ضرورت ارتباط مستمر و تبادل نظر درباره مشکلات کنسولی و تلاش برای برطرف کردن آن‌ها به منظور کمک به اتباع دو کشور، بر تداوم گفت‌وگوها و برگزاری دور بعدی مشورت‌های کنسولی دو کشور در آینده نزدیک توافق کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *