رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جام جهانی ۲۰۲۲| آمار عجیب و غریب مراکشی‌ها؛ ۴۸۰ دقیقه بدون گل خورده از رقبا

20:52 - 19 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۹۹۶۲
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
تیم ملی فوتبال مراکش با پیروزی مقابل پرتغال در‌ مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی قطر رکوردهای جالبی از خود بر جای گذاشت.

خبرگزاری میزان - تیم فوتبال مراکش در حالی امشب در سومین دیدار از مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر موفق شد از سد پرتغال بگذرد که شیرهای اطلس برای پنجمین دیدار موفق شدند بازهم دروازه خود را از گزند حریفان بسته نگه دارند.

از آغاز جام جهانی و در ۴۸۰ دقیقه‌ای که شاگردان الرکراکی به میدان رفته‌اند، هیچ رقیبی موفق به گشودن دروازه مراکش نشده است و تنها گل خورده این تیم مقابل کانادا در مرحله گروهی توسط بازیکن خودی به ثمر رسیده بود.

آخرین تیمی که با دریافت یک گل به مرحله نیمه نهایی جام جهانی رسیده بود و در نهایت قهرمان شد، تیم ملی فوتبال ایتالیا در سال ۲۰۰۶ آلمان بود.

عملکرد مراکش از آغاز سال ۲۰۲۲، در مسابقاتی که گل اول را به ثمر رسانده است: در ۱۱ بازی، ۱۰ برد و یک باخت بدست‌ آورده‌اند. تنها باخت مراکشی‌ها شکست ۲ بر یک مقابل مصر در یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آفریقا بوده است (گل دوم مصر در وقت‌های اضافه به ثمر رسید).

مراکشی‌ها نخستین تیم آفریقایی و عرب زبان لقب گرفتند که موفق به حضور در مرحله نیمه نهایی جام جهانی شده‌اند. آنها در سال ۱۹۸۶ نیز نخستین تیم آفریقایی بودند که موفق به حضور در مرحله حذفی شده بودند.

تیم ملی فوتبال پرتغال در هر ۶ بازی آخر جام جهانی که در نیمه اول بازنده به رختکن رفته، در نهایت بازنده بوده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *