اجازه نمی‌دهیم هیچ دانش‌آموزی به‌خاطر دغدغه مالی از تحصیل باز بماند

12:40 - 19 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۹۳۵۴
سرپرست معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: اجازه نخواهیم داد هیچ دانش‌آموزی در کشور به‌خاطر دغدغه مالی از تحصیل باز بماند.

خبرگزاری میزان - به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، معصومه نجفی، در نخستین جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان عشایری آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) الگوی عبودیت و بندگی بود، لذا باید دانش آموزان را با سیره زندگی ایشان آشنا کنیم.

سرپرست معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: با بهره‌گیری از سبک زندگی فاطمی می‌توانیم آینده سازان کشور را در مسیر تعلیم و تربیت صحیح قرار دهیم.

وی در ادامه با اشاره به ورود معاون اول رئیس جمهور به حوزه جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن دانش آموزان، گفت: نمی‌گذاریم هیچ دانش‌آموزی به خاطر مسائل مالی، بازمانده از تحصیل شود.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که سامانه‎اي برای شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل سراسر کشور راه اندازی شده، گفت: تلاش مي‎كنيم بعد از شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، دلیل بازماندن آن‎ها از تحصیل را شناسایی کرده و به تلاش خواهیم کرد مشکلات دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را برای بازگشت به كلاس درس و مدرسه رفع کنیم.

نجفی در ادامه با اشاره به ظرفیت‎های بالای استان کرمانشاه در حوزه برخورداری از معلمان ابتدایی، گفت: باید از این ظرفیت در جهت ارتقای آموزش دوره ابتدایی استفاده شود.

وی با اشاره به توانمندی‎ها و استعدادهای دانش‌آموزان عشایری داشت و گفت: باید در جهت شکوفایی استعدادهای این دانش‌آموزان برنامه‌ریزی جدی صورت بگیرد.

نجفی بر ضرورت برخورداری مدارس مقطع ابتدایی از امکانات ورزشی مناسب داشت وقول پیگیری در زمینه تجهیز مدارس به امکانات ورزشی را داد.

در ادامه این نشست سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از تعدادی از دانش‌آموزان خواست تا مشکلات و دغدغه‎های آموزشی مدارس خود را مطرح کنند.

نبود امکانات ورزشی و آزمایشگاهی، نبود فضای ساختمانی مناسب، نداشتن کتابخانه و... از جمله دغدغه‌های دانش‌آموزان مدارس عشایری استان کرمانشاه بود که از سوی دانش‌آموزان مطرح شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *