روسیه اتهامات درباره انتقال سلاح از ایران را رد کرد

12:03 - 19 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۹۲۰۸
نماینده روسیه در سازمان ملل اتهامات غرب درباره انتقال سلاح از ایران به این کشور را رد کرد.

خبرگزاری میزان - پنتاگون به حملات دوربرد اوکراین به اهدافی در داخل روسیه چراغ سبز نشان داده است.

به گزارش «تایمز»، پنتاگون ارزیابی تهدید خود از جنگ در اوکراین را مورد تجدید نظر قرار داده است؛ این شامل قضاوت‌های جدید در مورد اینکه آیا ارسال تسلیحات به کی‌یف ممکن است به رویارویی نظامی بین روسیه و ناتو منجر شود یا خیر، است.

این نشان دهنده یک تحول مهم در جنگ 9 ماهه بین اوکراین و روسیه است، به طوری که واشنگتن اکنون به احتمال زیاد سلاح‌های دوربردتر را به کی‌یف عرضه می‌کند.

یک منبع دفاعی آمریکا به «تایمز»، گفت: ما همچنان از همان محاسبات افزایشی استفاده می‌کنیم، اما ترس از تشدید تنش در ابتدای جنگ تغییر کرده است.

همچنین رسانه‌های آمریکایی به نقل از منابع گزارش دادند که نیروی هوایی آمریکا قصد داشت پهپادهای قدیمی MQ-9 Reaper (Predator B) را به اوکراین عرضه کند، اما این موضوع به دلیل نگرانی‌های پنتاگون متوقف شده است.

نیروی هوایی آمریکا حدود یک ماه پس از شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه سال جاری، این پیشنهاد را ارائه داده بود.

روسیه ادعای دریافت سلاح از ایران را رد کرد

«واسیلی نبنزیا»، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل ارسال سلاح از ایران را اتهامی بی‌اساس خواند و گفت که مجموعه صنعتی و نظامی روسیه می‌تواند بدون کمک گرفتن از دیگران به اهداف خود دست پیدا کند.

وی گفت: این در حالی است که صنعت نظامی اوکراین از اساس وجود ندارد و از سوی صنعت غرب تامین می‌شود.

«نبنزیا» در ادامه اظهار کرد: ما تحت تاثیر سخنان شرکای سابق غربی قرار نمی‌گیریم؛ آنها سعی می‌کنند توجهات را به سمت اتهامات بی‌اساس درباره انتقال سلاح از ایران به روسیه معطوف کنند. ما بارها این اتهام را رد کرده‌ایم.

افزایش عرضه غیرقانونی تسلیحات ارسالی به مقصد اوکراین به سایر نقاط جهان

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت از افزایش عرضه غیرقانونی تسلیحات ارسالی به مقصد اوکراین به سایر نقاط جهان خبر داد.

به گفته وی، تجهیزات قاچاق شده از اوکراین نه تنها در اروپا، بلکه در منطقه خاورمیانه و قاره آفریقا نیز در «بازار سیاه» ظاهر شده است.

نگرانی چین از سرازیر شدن تسلیحات به اوکراین

«گنگ شوانگ»، معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل، گفت که گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی از گروه‌های مسلح و سازمان‌های تروریستی در خاورمیانه و آفریقا از طریق مجاری غیرقانونی به سلاح و مهمات وارد شده به اوکراین دست یافته‌اند.

به گفته ویف در ژوئن سال جاری، اینترپل اعلام کرد که سلاح‌های به مقصد اوکراین ممکن است به بازار سیاه برسد و به دست جنایتکاران بیفتد.

وی می‎گوید که سرازیر کردن میدان جنگ با سلاح و دامنه تسلیحات مستقر تنها به تشدید درگیری‌های موجود و طولانی‌تر شدن آنها و وادار کردن مردم عادی به پرداخت بهای بیشتر می‌انجامد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *