سفیر آلمان بار دیگر طی روزهای اخیر به وزارت خارجه احضار شد

23:24 - 18 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۸۵۴۳
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
سفیر آلمان در پی استمرار اظهارات مداخله جویانه مقامات آلمانی درخصوص تحولات داخلی ایران و مواضع حمایت‌آمیز آنها از اغتشاش در ایران، به وزارت خارجه احضار شد.

خبرگزاری میزان_ به دنبال استمرار اظهارات مداخله جویانه مقامات آلمانی در قبال تحولات داخلی ایران و مواضع حمایت‌آمیز آنها از آشوب و اغتشاش و بی‌ثباتی در ایران، «هانس اودو موتسل» سفیر آلمان امشب بار دیگر به وزارت خارجه احضار شد.

در این دیدار اعتراض شدید ایران به تداوم دخالتهای غیر قابل قبول آلمان در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران به سفیر این کشور ابلاغ و تاکید شد آلمان در حالی مواضع ریاکارانه ای را علیه مقابله مشروع جمهوری اسلامی ایران بر ضد ترور و خشونت اتخاذ می‌کند که امنیت خود در قبال تحولات اخیر داخلی این کشور را خط قرمز می‌داند.

به سفیر آلمان گفته شد که کارنامه تاریک آلمان نزد مردم ایران در تجهیز صدام به سلاحهای کشتار جمعی شیمیایی که منجر به شهادت و جراحت هزاران شهروند بیگناه ایرانی ازجمله صدها دختر کرد ایرانی شد و نیز همراهی برلین با تحریمهای غیرقانونی آمریکا، این کشور را در جایگاه پاسخگویی به ملت ایران قرار داده و این کشور نمی‌تواند ملت ایران را برای رعایت حقوق بشر موعظه کند.

سفیر آلمان گفت مراتب را در اسرع وقت به کشورش منتقل می کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *