فلاحت‌زاده: هیچ کس موافق ماندن کی‌روش نیست/ بازیکنان مسن باید جای خود را به جوان‌ترها بدهند

2:07 - 19 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۷۷۸۶
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
پیشکسوت فوتبال گفت: بعد از این همه ناکامی دیگر تیم ملی جای کی‌روش نیست تا به سرمربیگری خود در ایران ادامه دهد؛ هیچ کس دیگر موافق ماندن او نیست.

فرشاد فلاحت‌زاده در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران و عدم صعود به مرحله یک هشتم جام جهانی فوتبال اظهار داشت: مدت‌ها پیش طرفدار روش و سیستم کی‌روش بودم که مربی توانمندی در فوتبال دنیاست، اما بعد از اینکه مجدداً سکان هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت، تغییر و تحولی نسبت به تفکرات قبل خود نداشت. گروه ایران در جام جهانی ضعیف‌ترین گروه بود و این بار فرصت خوبی داشتیم تا به مرحله بعد صعود کنیم.

وی افزود: آمریکا تیم شایسته‌ای بود، اما اگر تیم ملی با تمام داشته‌ها و توانایی فوتبال ایران مقابل این تیم قرار می‌گرفت، می‌توانست موفق باشد. در خط حمله باید از دو مهاجم خود استفاده می‌کردیم و هرگاه آزمون و طارمی در کنار هم بودند نتیجه و عملکرد خوبی را از تیم ملی شاهد بودیم.

*کی‌روش بازیکنان آینده‌داری را به جام جهانی نبرد

کارشناس فوتبال در مورد انتخاب نفرات برای حضور در جام جهانی عنوان کرد: در سمت چپ باید از یک بازیکن مطلقاً مدافع و یک بازیکن رو به جلو بهره می‌بردیم. در این رقابت‌ها از نفراتی همچون جلالی و نورافکن می‌شد استفاده کرد؛ در بازی با آمریکا از همین نقطه گل خوردیم. از طرفی کی‌روش بازیکنان آینده‌داری همچون محبی و قایدی را هم به جام جهانی نبرد.

وی ادامه داد: کی‌روش حتی یک دروازه‌بان اضافه را در لیست قرار داد درحالی که می‌توانست جای او یک بازیکن جوان را به لیست اضافه کند؛ در نهایت هم دلایل این انتخاب‌ها از سوی او مشخص نشد. وقتی در بازی اول بیرانوند آسیب دید، حسینی جایگزین او شد و در بازی دوم مقابل ولز خوب کار کرد. باید در بازی سوم برابر آمریکا هم حسینی درون دروازه می‌ایستاد.

*آقاجانیان ۸ سال کنار کی‌روش بود، اما هیچ تیمی او را نمی‌خواهد

فلاحت‌زاده با اشاره به اینکه چرا باید بازیکن تعیین کند که سرمربی تیم ملی چه کسی باشد، تاکید کرد: مثل اینکه دوره بازیکن سالاری شده است. دیگر بعد از این همه ناکامی تیم ملی جای کی‌روش نیست تا به سرمربیگری خود در ایران ادامه دهد. هیچ کس دیگر موافق ماندن او نیست. 8 سال مارکار آقاجانیان در کنار کی‌روش حضور داشت و باید نکات مهمی را از او یاد گرفته باشد ولی شاهد هستیم که هیچ تیم لیگ برتری خواستار به خدمت گرفتن این مربی تیم ملی نیست.

وی افزود: باید یک مربی جوان در کنار کی‌روش می‌گذاشتیم تا با کسب تجربه بتواند برای آینده فوتبال ایران مثمرثمر باشد. حداقل مربی مثل محمد ربیعی را در کنار کی‌روش قرار می‌دادند تا بتواند از علم و توانایی او استفاده کند. به کار گرفتن مربیان جوان باید در دستور کار فدراسیون باشد و سرمربی باتجربه برای تیم ملی انتخاب کنند.

*چرا بازیکنان بعد از ناکامی در جام جهانی باید پاداش بگیرند؟

پیشکسوت فوتبال در مورد اهدای پاداش به فوتبالیست‌ها گفت: ورزشکاران سایر رشته‌های ورزشی زحمات زیاد و مصدومیت‌های سختی را تحمل می‌کنند تا پرچم کشورمان را بالا ببرند بر همین اساس باید پاداش و جایزه دریافت کنند. ضمناً ورزشکاران در مدت دوران حرفه‌ای و قهرمانی باید به فکر آینده خودشان باشند، چون بعد از بازنشسته شدن بیمه و حقوق ندارند. اما چطور ممکن است بازیکنان فوتبال بعد از ناکامی در جام جهانی پاداش و حواله واردات خودرو بگیرند ولی قهرمانان و مدال‌آوران بازی‌های المپیک پاداشی دریافت نکنند؟ این تبعیض، بی‌عدالتی و غیراخلاقی است.

فلاحت‌زاده در پایان درباره کنار گذاشتن چند بازیکن مسن از تیم ملی خاطرنشان کرد: 7 - 8 بازیکن دیگر در حد و اندازه‌های تیم ملی فوتبال نیستند و باید جای خود را به جوان‌ترها بدهند. برخی از نفرات حاضر در جام جهانی 2022 قطر اصلاً مستحق حضور در این رقابت‌های بزرگ نبودند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *