واکنش برلین به تلاش برای سرنگونی دولت آلمان

16:53 - 16 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۷۱۴۵
دولت آلمان در واکنش به تلاش‌‎ها برای براندازی در این کشور می‌گوید که هیچ‌گونه افراط‌گرایی را برنمی‌تابد.

خبرگزاری میزان - دولت آلمان در واکنش به تلاش‌ها برای براندازی دولت و نظام حاکمیتی کنونی این کشور، مدعی شد که عملیات امروز علیه «جنبش شهروندان رایش» موفقیت‌آمیز بود و این گواه بر آماده‌باش کشورمان است.

به گزارش الجزیره، در همین حال وزارت دفاع آلمان به بازداشت یک سرباز آلمانی در ارتباط با تلاش برای براندازی در این کشور واکنش نشان داد؛

وزارت دفاع آلمان می‎گوید که هیچ افراطی‌گری در ارتش را تحمل نمی‌کنیم.

همچنین وزارت کشور آلمان نیز با اشاره به اتهام‌زنی‌ها علیه روسیه در این زمینه، اعلام کرد: نیروهای امنیتی در حال بررسی هرگونه رابطه احتمالی بین روسیه و طرحی هستند که امروز فاش شد.

با این وجود روسیه هرگونه ارتباط با این رویداد را رد کرد.

کاخ کرملین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که روسیه هیچگونه ارتباطی با این موضوع ندارد.

در همین حال پلیس ایتالیا نیز اعلام کرد که یک افسر سابق ارتش آلمان را در ارتباط با گروه راست افراطی مظنون به تدارک سرنگونی دولت در آلمان بازداشت کرده است.

همچنین دادستان کل «اشتوتگارت»، در بیانیه‎ای اعلام کرد که حدود سه هزار افسر پلیس در این عملیات ضربتی شرکت کردند.

نیروی‌های امنیتی آلمان در یک عملیات ضربتی که صبح روز چهارشنبه انجام شد، در ۱۱ ایالت این کشور، ۲۵ نفر را که گفته می‌شود قصد براندازی دولت و نظام حاکمیتی کنونی این کشور را داشتند دستگیر کردند.

پلیس آلمان با استفاده از ۳ هزار نیروی امنیتی، عملیاتی را علیه آنچه مظنونان راست افراطی پشت «توطئه سرنگونی دولت» خوانده شد، انجام داد.

منابع آلمانی اعلام کردند که این عملیات «تندروهای راست افراطی» را هدف قرار داد که ظاهرا به دنبال سرنگونی دولت با استفاده از خشونت بودند.

مقام‎های آلمانی، می‎گویند که چهره‌های راست افراطی که عضو گروه «شهروندان رایش» خوانده شدند، تلاش داشتند با انجام یک کودتای نظامی به پارلمان آلمان حمله کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آلمان دولت آلمان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *