رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

3000 نیروی امنیتی آلمان در یک عملیات ضربتی در 11 ایالت این کشور، 25 نفر را به اتهام «براندازی دولت» دستگیر کردند

13:32 - 16 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۶۶۳۹
آلمان از اجرای عملیات گسترده برای مقابله با جنبش براندازی در شمار زیادی از ایالت‌های این کشور و حتی دو کشور خارجی خبر داد.

خبرگزاری میزان – 3000 نیروی امنیتی آلمان در یک عملیات ضربتی که صبح امروز انجام شد، در 11 ایالت این کشور، 25 نفر را که گفته می‌شود قصد براندازی دولت و نظام حاکمیتی کنونی این کشور را داشتند دستگیر کردند.

آلمان از 3 هزار نیروی امنیتی برای مقابله با شماری از مظنونان به براندازی استفاده کرد.

به گزارش «یورونیوز و خبرگزاری فرانسه»، پلیس آلمان با استفاده از 3 هزار نیروی امنیتی، عملیاتی را علیه مظنونان راست افراطی پشت «توطئه سرنگونی دولت» انجام داد.

این عملیات که از صبح روز چهارشنبه آغاز شد، «تندروهای راست افراطی» را هدف قرار داد که ظاهرا به دنبال سرنگونی دولت با استفاده از خشونت بودند.

به گفته مقامات آلمانی، چهره‌های راست افراطی که عضو گروه «شهروندان رایش» خوانده شدند، تلاش داشتند با انجام یک کودتای نظامی به پارلمان آلمان حمله کنند.

گروه شهروندان رایش چیست؟

«شهروندان رایش» نامی است که به مجموعه ای از گروه‌ها و افراد راست افراطی در آلمان و چند کشور دیگر که مشروعیت جمهوری فدرال آلمان را رد می کنند، اطلاق می‌شود.

آن‌ها معتقدند که رایش آلمان در مرزهای قبل از جنگ جهانی دوم به حیات خود ادامه می‌دهد و توسط یک «دولت موقت رایش» یا «دولت در تبعید» اداره می‌شود.

اما همگی آن‌ها معتقد هستندکه جمهوری فدرال آلمان غیرقانونی است و قانون اساسی وایمار 1919 رایش همچنان به قوت خود باقی است؛ اکثر استدلال‌های آن‌ها بر اساس قرائت انتخابی تصمیم دادگاه قانون اساسی فدرال در سال 1973 در مورد معاهده اساسی 1972 بین آلمان غربی و شرقی است.

طبق بیانیه دادستانی، آن‌ها به مجموعه ای از «تئوری‌های توطئه متشکل از روایت‌هایی از به اصطلاح شهروندان رایش و همچنین ایدئولوژی QAnon» اعتقاد داشته اند.

واکنش دولت آلمان به اقدام براندازان

دادستان‌ فدرال آلمان اعلام کرد که حدود 3 هزار افسر 130 سایت در 11 ایالت از 16 ایالت آلمان را برای یافتن حامیان به اصطلاح «جنبش شهروندان رایش» جست‌وجو کردند.

براساس این گزارش، 22 شهروند آلمانی به ظن «عضویت در یک سازمان تروریستی» بازداشت شده اند.

«اشپیگل» نیز گزارش داد که مکان‌های جست‎وجو شده شامل پادگان واحد نیروهای ویژه آلمان KSK در شهر «کالو» در جنوب غربی آلمان است؛ این واحد در گذشته به دلیل دخالت ادعایی راست افراطی توسط برخی از سربازان مورد بررسی قرار گرفته است.

دادستان‌ فدرال آلمان از تایید یا تکذیب این‌که این پادگان بازرسی شده است، خودداری اما اعلام کرد که یک نفر در شهر «کیتزبوهل» اتریش و دیگری در شهر «پروجا» ایتالیا بازداشت شده اند.

این نهاد می‎گوید که مظنونان متهم به تاسیس یک سازمان تروریستی در سال گذشته با هدف براندازی نظم دولتی موجود در آلمان و جایگزینی آن با شکل دولتی خود هستند که قصد تاسیس آن را دارند.

دادستان‌ فدرال آلمان همچنین گفت که مظنونان بر این باور بودند که هدفشان تنها با ابزار نظامی و با زور قابل دستیابی است.

 وزیر دادگستری آلمان نیز در این رابطه گفت: از صبح روز چهارشنبه عملیات بزرگی برای مبارزه با تروریسم آغاز شد و دادستان عمومی در حال تحقیق درباره یک شبکه تروریستی مظنون به طراحی حمله مسلحانه به نهادهای قانون اساسی است.

 دادستان عمومی آلمان نیز برای ۲۵ نفر مظنون به عضویت در گروه «شهروندان رایش» حکم بازداشت صادر کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *