جام جهانی ۲۰۲۲| سیلی محکم مراکش به ماتادورها؛ آتش‌بازی پرتغال بدون رونالدو

10:50 - 16 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۵۹۴۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
در شانزدهمین روز از جام جهانی، شب گذشته (سه‌شنبه) ۲ دیدار از مرحله یک هشتم برگزار شد و تکلیف ۲ تیم پایانی مرحله یک چهارم مشخص شدند.

خبرگزاری میزان - در شانزدهمین روز از جام جهانی شب گذشته (سه‌شنبه) ۲ دیدار جذاب از مرحله یک‌هشتم برگزار شد تا تکلیف ۸ تیم صعود کرده به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی مشخص شوند.

*در ادامه مروری خواهیم داشت به ۲ بازی برگزار شده از مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲:

*اسپانیا صفر (صفر) – مراکش صفر (۳)؛ جادوی شیرهای اطلس ماتادورها را زمین گیر کرد

در نخستین بازی شب گذشته که از ساعت ۱۸:۳۰ برگزار شد؛ ۲ تیم اسپانیا و مراکش در ورزشگاه اجوکیشن سیتی به مصاف هم رفتند که فرناندو راپالینی قضاوت این بازی را بر عهده داشت.

در ابتدای مسابقه دو تیم بازی سریع و پر جنب و جوشی به نمایش گذاشتند، در دقیقه ۱۱ مسابقه اشرف حکیمی از روی یک ضربه ایستگاهی نخستین خطر را روی دروازه اسپانیا به وجود آورد. در ادامه حملات ۲ تیم ادامه داشت تا اینکه در دقیقه ۲۴ روی اشتباه مدافعان اسپانیا چندین شوت به سمت دروازه مراکش زد که بی ثمر بود و در آخر آفساید آن‌ها اعلام شد. در دقیقه ۲۶، فرار آسنسیو از قلب خط دفاع مراکش، او را با بونو تک به تک کرد اما ضربه این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت. مراکش که حملات به مراتب خطرناک‌تری را ترتیب می‌داد در دقیقه ۳۳ توپ‌گیری زیبای مزراوی در پشت محوطه جریمه و ضربه محکمش را اونای سیمون در ۲ ضرب مهار کرد. ۴۳ دقیقه از زمان مسابقه گذشت تا اینکه ارسال زیبای بوفال از سمت چپ با ضربه سر آگرد به شکلی خطرناک از کنار دروازه اسپانیا به بیرون رفت. بازی در نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید.

با آغاز نیمه دوم ۲ تیم باز هم دست به حمله زدند و در تلاش باز کردن دروازه‌ها حملاتی را تشکیل دادند، اما بی ثمر بود، دنیل اولمو بازیکن اسپانیا موقعیت‌های زیادی را به دست آورد و به شکلی خطرناک از دست می‌داد. بازی در نیمه دوم نیز پر افت و خیز بود و هر ۲ تیم علی‌رغم حملات متعدد شانسی برای برای باز کردن دروازه‌ها نداشتند. بازی با همین نتیجه به وقت‌های اضافه رفت.

مسابقه باز هم با حملات مراکش شروع شد تا اینکه در دقیقه ۱۰۳، پاس اوناهی به چدیرا، مهاجم مراکش را با سیمون تک به تک کرد اما دروازه‌بان اسپانیا به خوبی این فرصت را از حریف گرفت. در وقت اضافه نخست اسپانیا مالکیت توپ و میدان را در دست گرفت اما مهاجمان این تیم نتوانستند از موقعیت‌های به وجود آمده استفاده کنند. در وقت اضافه دوم نیز اتفاق خاصی روی دروازه‌ها رخ نداد. البته فشار اسپانیایی‌ها بیشتر از حریف بود اما نتوانستند دروازه حریف را باز کنند. دقیقه ۱۲۳ آخرین حمله اسپانیا با ضربه سنگین ساربیا به دیرک دروازه برخورد کرد تا اینگونه آخرین موقعیت ماتادورها از دست برود.

در ضربات پنالتی مراکش چهار ضربه زد که ۳ تا از آن گل شد و در سوی مقابل اسپانیا ۳ پنالتی زد که هر ۳ ضربه راهی به دروازه نداشت تا مراکش شگفتی‌ساز شود و با عبور از اسپانیا به یک‌چهارم نهایی صعود کنند.

*پرتغال ۶ - سوئیس یک؛ آتش بازی سلسائو بدون رونالدو

در آخرین دیدار از مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی که شب گذشته برگزار شد، ۲ تیم پرتغال و سوئیس از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه لوسیل به مصاف هم رفتند. سزار راموس قضاوت این بازی پر گل را بر عهده داشت.

بازی در لحظات ابتدایی متعادل پیش رفت و هر ۲ تیم سعی بر حفظ مالکیت توپ داشتند. بعد از ۱۷ دقیقه حرکت فلیکس با پاس او به راموس همراه شد و راموس با چرخش ناگهانی و ضربه‌ای محکم از زاویه بسته، دروازه سامر را باز کرد. بعد از این گل سوئیس حملاتی را روی دروازه پرتغال صورت داد و در دقیقه ۳۰ نیز یک ضربه ایستگاهی نسیب آن‌ها شد که شکیری آن را به شکل خطرناکی از دست داد. بعد از ۳۳ دقیقه ارسال زیبای برونو فرناندز از روی کرنر با ضربه په‌په همراه شد تا پرتغال ۲ بر صفر از حریف خود پیش بیافتد. نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید.

با آغاز نیمه دوم حملات پرتغال خطرناک‌تر شد. سانتر برونو فرناندز توسط وارگاس برگشت داده شد و به دالوت رسید و او پس از حرکت در عرض و ارسال زمینی توپ را به راموس رساند تا این بازیکن با ضربه نوک پا، دروازه سامر را برای بار سوم باز کند. در دقیقه ۵۵ مسابقه ضدحمله زیبای پرتغالی‌ها با پاس پشت پا اوتاویو به فلیکس آغاز شد و او توپ را به راموس سپرد و این بازیکن گررو را در حالت تک به تک قرار داد و او گل چهارم تیمش را وارد دروازه سامر کرد. در دقیقه ۵۸، ارسال کرنر شکیری با اثرگذاری اشتباه راموس باعث شد تا دروازه خالی برابر آکانجی قرار بگیرد و او یکی از گل‌های خورده تیمش را جبران کند. ۶۷ دقیقه از زمان بازی سپری شده بود تا اینکه حرکت بازیکنان پرتغال در پشت محوطه جریمه توپ را به فلیکس رساندند و او راموس را با سامر در موقعیت تک به تک قرار داد تا این بازیکن با ضربه چیپ، دروازه سوییس را باز کند و هت‌تریکش را در این دیدار کامل کند. این پنجمین گل پرتغال بود. این پایان کار نبود و در دقیقه ۲+۹۰، حرکت لیائو از سمت چپ و یک و دو با گررو، با ضربه فنی این بازیکن همراه شد تا گل ششم پرتغال نیز وارد دروازه حریف شود.

رونالدو در این بازی در اواخر نیمه دوم وارد زمین شد و یک گل هم به ثمر رساند که توسط داور مردود شد. پرتغال با این پیروزی در مرحله یک‌چهارم باید به مصاف مراکش برود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *