تعرفه صادرات مرغ به صفر رسیده است/ صادرات مرغ بدون هیچ محدودیتی برای تولیدکنندگان، قابل امکان است

23:42 - 15 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۵۸۵۴
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تعرفه صادرات مرغ به صفر رسیده است و صادرات مرغ بدون هیچ محدودیتی برای تولید کنندگان، کاملا میسر و قابل امکان است.

خبرگزاری میزان_ محسن شیراوند معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط با خبر ۲۱ درباره بازار مرغ و درخواست اتحادیه مرغداران از مردم برای ذخیره سازی مرغ در منازل اظهار داشت: توافقاتی با مجموعه اتحادیه سراسری مرغداران برای اینکه این حوزه ی بازار را به صاحبان اصلی این صنعت که همان اتحادیه و انجمن های زنجیره ای هستند واگذار کنیم طی یک برنامه مدون و با یک شیب کاملا حساب شده و منطقی، انجام شده است.

وی افزود: بر اساس توافقی که صورت گرفته است، تمامی ظرفیت های مالی و امکانات وزارت جهاد کشاورزی در خدمت مجموعه صنعت طیور قرار گرفته تا بتوانیم با مشارکت صاحبان این صنعت که نمایندگان آن ها از جمله اتحادیه سراسری مرغداران هستند نسبت به جمع آوری و مدیریت مازاد تولید اقدام کنیم.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: قیمتی که قرار است اتحادیه، مازاد تولید را خریداری کند بر اساس آنالیز قیمتی است که سازمان حمایت برای نرخ مصوب طیور در نظر گرفته؛ این قیمت، قیمت مشخصی است که در اختیار اتحادیه است و مرغداران بر اساس همان قیمت، محصول خود را به فروش می رسانند.

شیراوند خاطر نشان کرد: آنچه که برای ما حائز اهمیت است، بحث استمرار تولید است چراکه اگر تولید دچار وقفه یا کاهش شود قطعا در ماه های آتی دچار اختلال و نوسان قیمت در بازار خواهیم بود.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی درباره تمهیدات وزارت جهاد کشاورزی برای صادرات مرغ مازاد مرغداران نیز بیان داشت: وزارت جهاد کشاورزی در خصوص صادرات محصول مرغ بسیار بسیار مصر است و اقدامی که انجام شده این است که صادرات مرغ بدون هیچ محدودیتی با عوارض صفر برای تولیدکنندگان کاملا میسر و قابل امکان باشد.

وی بیان داشت: در کنار حمایت از تولید و تولید کننده بحث قیمت مصرف کننده نیز حائز اهمیت است چراکه اگر این دو مولفه در کنار هم مورد توجه قرار گیرد قطعا این زنجیره دارای ثبات و تعادل خواهد بود. بر اساس مازاد تولید و برنامه تولیدی که وجود دارد و میزان جوجه ریزی که انجام شده برآورد ما و کارشناسان امر این است که تا پایان سال هیچ مشکلی در حوزه تولید و مصرف نخواهیم داشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *