رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازدید شبانه عتباتی از مجموعه انجمن حمایت از زندانیان میاندوآب

22:04 - 14 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۴۴۱۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
هشتمین برنامه سفر کاری به جنوب استان بازدید شبانه عتباتی از مجموعه انجمن حمایت از زندانیان میاندوآب با بود.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به همراه مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان شب دوشنبه ۱۴ مهر ماه در هشتمین برنامه سفر کاری به جنوب استان از مجموعه انجمن حمایت از زندانیان میاندوآب بازدید کردند.

عتباتی و مجیدی در این برنامه کاری ضمن بازدید از قسمت های مختلف این مجموعه که شامل آموزشگاه رانندگی حمایت از زندانیان، واحد‌های مسکونی در اجاره و ساختمان اداری انجمن که همه درآمد حاصل از آنها صرف زندانیان بی بضاعت و خانواده های آنها می شود با تعدادی از خانواده‌های این زندانیان نیز دیدار و ضمن استماع مشکلات آنها دستور پیگیری مشکلات آنها را صادر کرد.

در ادامه این بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و دادستان مرکز استان در جلسه انجمن حمایت از زندانیان میاندوآب که در محل این انجمن تشکیل شد شرکت کردند.

عتباتی در این جلسه گفت: انسانهای خیر و نیک اندیشی که دغدغه هم نوع را دارند بسیار ارزشمند هستند و اعضای انجمن حمایت از زندانیان از این دسته از افراد هستند و این به حس مسئولیتی که اعضای انجمن نسبت به خانواده‌های نیازمند مددجویان دارد بر می گردد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه تاکید کرد: همه ما نسبت به تک تک اموال و دارایی‌های انجمن حمایت از زندانیان مسئول هستیم و ید ما نسبت به این اموال ید امانی است.

وی افزود: باید از چارچوب های قدیمی و سنتی در جذب کمک های مردمی خارج شد و به سمت درآمد زایی رفت و از ظرفیت‌های موجود بیشترین استفاده را برد و دستگاه قضایی استان نیز از اقدامات قانونی حمایت های لازم را خواهد کرد.

عتباتی در ادامه بیان کرد: حتماً شناسایی جامعه هدف در دستور کار باشد و برای خانواده‌های زندانیان نیازمند اشتغال و درآمد پایدار ایجاد کرد.

وی در پایان گفت: چشم امید زندانیان نیازمند و خانواده و فرزندان آنها به شماست و رحمت خدا در قلب های شکسته جا دارد و توجه و تفقدی که به آنها می شود را دوست دارد و یقیناً این تلاش‌ها و توجهات در حمایت از خانواده‌های نیازمند در قیامت دست ما را خواهد گرفت.

در ابتدای این نشست نیز جهانگیر مسعودی دادستان عمومی و انقلاب میاندوآب با ارائه گزارشی از اقدامات انجمن حمایت از زندانیان میاندوآب و برنامه‌های این انجمن در توسعه فعالیت ها و افزایش درآمد های آن و تقدیر از حمایت های حجت الاسلام والمسلمین گل حسینی رئیس دادگستری میاندوآب گفت که شهرستان میاندوآب در کمک و تهیه بسته‌های معیشتی برای خانواده زندانیان نیازمند در سطح استان جایگاه اول را دارد.

مسعودی افزود: ۱۷۵ خانواده زندانیان میاندوآب تحت حمایت انجمن این شهرستان قرار دارند که حمایت هایی همچون ارائه خدمات پزشکی، کمک به بازگشت فرزندان آنها به تحصیل، کمک به آزادی محکومان جرایم مالی و تهیه البسه و سایر اقدامات نسبت به آنها انجام پذیرفته است.

فتحی مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی و امامی رئیس انجمن حمایت از زندانیان میاندوآب نیز در این جلسه به اقدامات انجام یافته انجمن پرداخت و در پایان جلسه با تاکید بر اجرای طرح هایی که برای خانواده‌های زندانیان نیازمند اشتغال و درآمد پایدار ایجاد کنند خاتمه یافت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *