شکست رسانه‌های لندنی برای تحمیل اعتصاب اجباری در ایران/ وحشت دولت انگلیس از اعتصابات کریسمس

12:57 - 15 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۴۲۵۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مقام‎های غربی و بازوهای رسانه‎ای آنها در حالی از اغتشاشات و موضوع «اعتصاب اجباری» در ایران حمایت می‎کنند که خود در کشورهایشان با اعتصابات واقعی روبرو بوده و حتی در مواردی دستور استفاده از نیروی نظامی را علیه اعتصاب کنندگان صادر کرده‎اند.

خبرگزاری میزان - طی هفته‌های اخیر و با آغاز اغتشاشات در ایران کشورهای غربی، جریان رسانه‌ای غرب و گروه‌ها و رسانه‎‌های ضد انقلاب تلاش خود را به کار بسته و تمامی امکانات خود را بسیج کردند تا از این اغتشاشات در راستای اهداف خود بیشترین استفاده را کنند.

از آن زمان شیوه‌های مختلف را یکی پس از دیگری به کار بستند تا بتوانند مردم ایران را با خود همراه کنند اما تاکنون تمامی شگردهای آنها با شکست مواجه شده است.

یکی از تلاش‌های ناکام رسانه‌های ضد انقلاب برای ضربه به اقتصاد کشور، تبلیغ گسترده واژه «اعتصاب» با شیوه‌های تهدیدآمیز است که با بی توجهی مردم مواجه شده است.

همزمان با این تحرکات رسانه‎ای کشورهای غربی و عوامل آنها، اعتصاب‎های واقعی گسترده‎ای در کشورهای غربی در جریان است به طوری که برخی از دولت‎های غربی به تهدید اعتصاب کنندگان روی آورده و تهدید به استفاده از نیروی نظامی کرده‎اند.

در حالی که کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان از آنچه «وضعیت حقوق بشر در ایران» خوانده می‎شود، ابراز نگرانی می‌کنند و خود را حامی مردم ایران جا می‌زنند نگاهی به وضعیت داخلی آنها واقعیت دیگری را نشان می‌دهد.

در ماه‌های اخیر کشورهای اروپایی و آمریکا تورم و افزایش هزینه‌های بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کنند که این امر به شدت بر وضعیت معیشت مردم این کشورها تاثیر گذاشته و اعتراض و اعتصاب‌های گسترده‌ای را به همراه داشته است.

تصویب قانون منع اعتصاب در آمریکا

آمریکا که این روزها از وضعیت حقوق بشر در ایران نگران است! خود در داخل شاهد اعتراض و اعتصاب‌های گسترده‌ای است.

اما آمریکا چگونه به اعتصاب‌ها در داخل پاسخ می‌دهد؟

اتحادیه‌ها و اصناف مختلف در آمریکا برای اعتصاب گسترده در روزهای پایان سال و همزمان با تعطیلات کریسمس برنامه‌‎ریزی می‌کنند و این اعتصاب به‌خصوص در بخش ریلی این کشور قرار است صورت بگیرد.

این امر نگرانی گسترده‌ای را در میان مقامات آمریکایی داشته و اقتصادانان خسارت روزانه ناشی از چنین اعتصابی را دو میلیارد دلار برآورد کرده‎‌اند.

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا از کنگره این کشور خواسته بود تا در این موضوع مداخله و از اعتصاب بخش راه آهن جلوگیری کند.

در نهایت هفته گذشته لایحه‌‌ای که اعتصاب بخش راه آهن را در این کشور ممنوع می‌کند به اتفاق آرا در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا به تصویب رسید و با امضای بایدن به قانون تبدیل شد.

این قانون از اعتصاب بخش راه آهن و دیگر اتحادیه‌ها جلوگیری می‎‌کند و آن را غیر قانونی می‌داند.

انگلیس؛ پشتیبانی از سرکوب معترضان و به کارگیری نیروهای ارتش

انگلیس، یکی دیگر از داعیه‌داران حقوق بشر که این روزها «نگران وضعیت حقوق بشر در ایران» است، در داخل با اعتراض و اعتصاب مواجه است و تناقض آشکاری در برخورد این کشور با آنچه در ایران روی می‌دهد و اعتراضاتی که در داخل این کشور در جریان است مشاهده می‎شود.

«ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس، اخیرا در اظهاراتی حمایت کامل خود را از سرکوب معترضان در انگلیس اعلام کرد.

وی می‎گوید: اینکه «اقلیتی خودخواه» با پیوستن به اعتراضات غیرقانونی باعث اخلال در زندگی مردم شوند «کاملا غیرقابل قبول» است. دیدگاه من این است کسانی که قانون‌شکنی می‌کنند باید قدرت کامل پلیس را احساس کنند.

به گفته وی، نیروی پلیس این کشور اختیارات جدیدی را برای سرکوب «اعتراضات غیرقانونی» دریافت کرده و در برخورد برای پایان دادن به «اخلال و رنج» حاصل از این اعتراضات برای خانواده‌های عادی از حمایت کامل او برخوردار است.

در همین حال اتحادیه‌های مختلف در این کشور برای اعتصاب در روزهای آینده برنامه‎ریزی کرده‌‎اند و تنها در بخش سرویس سلامت همگانی انگلیس حدود 100 هزار نفر برای این اعتصاب اعلام آمادگی کرده‌اند.

دولت انگلیس با انتشار بیانیه‎‌ای اعلام کرده که برای مقابله با این اعتصاب گسترده از نیروهای ارتش این کشور کمک خواهد گرفت.

کارشناسان معتقدند اعتصابات جاری در انگلیس برای سیاست‌های دولت جدید این کشور ویران کننده خواهد بود و به همین دلیل، دولت انگلیس به دنبال محدود کردن حق اعتصاب در بخش خدمات عمومی است.

فرانسه و اعتصابات فلج کننده

شرکت دولتی راه آهن فرانسه اخیرا ۶۰ درصد از سفرهای خود را به دلیل اعتصاب سراسری کارکنان خطوط ریلی این کشور متوقف کرد؛ این اعتصاب گسترده موجب ایجاد اختلال در حمل و نقل و باعث سرگردانی مسافران یا تلاش برای حمل و نقل جایگزین شد.

اتحادیه‌های بسیاری در بخش حمل و نقل فرانسه به این اعتصاب پیوسته و خواستار افزایش دستمزدها و بهبود شرایط کاری شده‌اند.

اعتراضات در آلمان و واکنش دولت این کشور

این روزها دولت آلمان باصطلاح پیشگام اقدامات ضد ایرانی شده و بدون توجه به گذشته خود، فریاد دفاع از حقوق بشر سر داده است اما وضعیت داخلی این کشور به چه گونه است؟

آلمان نیز از اعتراضات داخلی در کشورهای اروپایی طی ماه‌های اخیر مستثنی نبوده و تظاهرات‌های مختلفی در این کشور روی داده است.

تنها در یک واکنش، وزیر کشور آلمان در واکنش به اعتراضات در این کشور گفته بود: این اعتراضات غیرقانونی هستند و معترضان خود را فراتر از قانون می‌دانند.

وزیر کشور آلمان با انتشار پیامی در توییتر خود نشوته است: پلیس برای سرکوب این اعتراضات از حمایت کامل من برخوردار است.

استانداردهای دوگانه غرب و استفاده ابزاری از مفهوم حقوق بشر

نگاهی به موضع‌گیری مقامات کشورهای غربی در قبال رویدادهای این روزهای ایران و در مقابل نحوه برخورد آنها با اعتراضاتی که در داخل این کشورها روی می‌دهد، به خوبی این موضوع را آشکار می‌دهد که فریاد «دفاع از حقوق بشر»، «دفاع از حقوق زنان در ایران»، «آزادی بیان» و... تنها ابزاری در دست آنها برای دنبال کردن اهداف خود و اعمال فشار بر مردم ایران است.

این کشورها که اکنون خود را حامی مردم ایران می‌دانند و مدعی هستند که در کنار مردم ایران ایستاده‎اند، در کارزاری علیه کشورمان قرار دارند که تحریم به عنوان بخش کوچکی از آن بیشترین تاثیر منفی را بر مردم ایران حتی کودکان و بیماران داشته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *