باقری‌ها: رفیق بازی تیم ملی را نابود کرد/ بازیکنان پا به سن گذاشته از تیم ملی خداحافظی کنند

13:44 - 16 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۳۶۵۱
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
پیشکسوت فوتبال گفت: حضور مجدد کی‌روش در تیم ملی به خاطر رفیق بازی مسئولان با این مربی بود.

نبی‌الله باقری‌ها در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: برداشتن اسکوچیچ از اول هم اشتباه بود و نباید مربی که تیم ملی را به جام جهانی برده بود، تغییر می‌دادند. این تغییرات و حضور مجدد کی‌روش به خاطر رفیق بازی بود. کی‌روش هم وقتی مسئولیت تیم ملی را بر عهده گرفت، هیچ نگاه و اهمیتی به بازیکنان داخلی نداد و بازیکنانی که قبلاً با آنها کار کرده بود را در جام جهانی استفاده کرد. نفراتی که دیگر عمر بازیکنی‌شان به اتمام رسیده است. در 3 بازی جام جهانی مهدی طارمی و علی قلی‌زاده عملکرد بهتری از سایر ملی‌پوشان داشتند.

وی در مورد عملکرد کی‌روش عنوان کرد: مثل اینکه ایران تفریح‌گاه کی‌روش شده و از هر جا که خسته می‌شود در ایران برای او یک تیم خوب آماده است. او چه کار مهمی برای فوتبال ایران انجام داده است؟ تیم ملی ایران را به دور یک هشتم جام جهانی رسانده یا تیم‌مان را قهرمان جام ملت‌های آسیا کرده است؟ در بازی نخست مقابل انگلیس که اصلاً ترکیب مناسبی برای بازی نداشت و باعث شکست سنگین تیم ملی شد.

*با رویه‌ کی‌روش در آینده هیچ استعدادی به فوتبال ایران معرفی نخواهد شد

کارشناس اضافه کرد: ولز ضعیف‌ترین تیم گروه B بود و بعد از 64 سال در جام جهانی بازی می‌کرد. نقاط ضعف ولز زیاد بود و باید تیم ملی آنها را شکست می‌داد. تیم ملی باید مقابل آمریکا یک امتیاز می‌گرفت که موفق نشد با تساوی از این بازی بیرون بیایید. آمریکا هم به بهترین شکل ایران را آنالیز کرده بود و با مدیریت درست‌شان از سد تیم ملی گذشتند.

پیشکسوت فوتبال در خصوص کنار گذاشتن بازیکنان مس تیم ملی، تاکید کرد: 8-9 بازیکن تیم ملی پا به سن گذاشته‌اند و باید از تیم خداحافظی کنند تا جا برای جوان‌ترها باز شود؛ بازیکنانی که در جام جهانی هیچ کارآیی و تاثیری در روند رو به جلوی تیم ملی نداشتند. بالطبع وقتی برخی از نفرات پا به سن گذاشته از تیم ملی خداحافظی کنند، انگیزه بازیکنان جوان در مسابقات لیگ برتر بالاتر خواهد رفت تا خود را به ترکیب تیم ملی برسانند، اما با این رویه‌ای که کی‌روش پیش گرفته است در آینده هیچ استعدادی به فوتبال ایران معرفی نخواهد شد. چندین سال است که هیچ ستاره‌ای در مسابقات لیگ برتر دیده نشده است.

*چرا از سرمربی بدون کارنامه‌ای همچون کی‌روش همچنان حمایت می‌کنند

وی ادامه داد: در دقایق پایانی دیدار با آمریکا ابوالفضل جلالی وارد زمین می‌شود و بهتر از چند بازیکن هم پستی خودش بازی می‌کند. در فوتبال ایران این جوانان حضور دارند، اما به خاطر برخی از زد و بندها، نوبت به آنها نمی‌رسد و در ادامه هم این جوانان با استعداد انگیزه خود را برای رسیدن به تیم ملی از دست می‌دهند.

باقری‌ها در پایان خاطرنشان کرد: تیم ملی چه کارنامه خوب یا قابل دفاعی داشت که سجادی وزیر ورزش از تیمی ناکام در جام جهانی تشکر و تقدیر می‌کند. باید کی‌روش در مورد نتایج بد به مسئولان ورزش ایران و فدراسیون پاسخگو باشد و او را توبیخ کنند. مربی و بازیکنان مکزیک بعد از عدم صعود به مرحله یک هشتم، فقط با یک باخت 2 بر صفر مقابل آرژانتین از مردم کشورشان عذرخواهی می‌کنند، اما در ایران با رفیق بازی، سرمربی بدون کارنامه‌ای همچون کی‌روش را همچنان حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *