رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان کرمان 28 سال بلااستفاده ماندن مرکز احداث شده روستای هوتک را پیگیری کرد

14:39 - 14 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۳۵۶۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان از مرکز احداث شده در روستای هوتک که 28 سال بلااستفاده باقی مانده است بازدید و بر تشکیل پرونده قضایی به منظور بررسی قصور احتمالی و اختلافات مطرح شده در رابطه با مرکز احداث شده روستای هوتک تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - بازدید رئیس کل دادگستری استان کرمان از مرکز احداث شده در روستای هوتک که 28 سال بلااستفاده باقی مانده است، سرآغازی برای پیگیری قضایی به منظور بهره برداری مناسب از این فضا خواهد بود و بر مبنای تاکیدات مقام عالی قضایی در استان کرمان، دراین مجموعه باید نفع مردم منطقه و نیت واقف اجرایی شود.

بر مبنای درخواست اهالی منطقه هوتک، رئیس کل دادگستری استان کرمان از این مجموعه بازدید کرد و در جمع مردم گفت: با توجه به نیت واقف، دانشگاه علوم پزشکی و سایر سازمان های مربوطه باید درباره ظرفیت های بهداشتی و درمانی این ساختمان نیازسنجی های لازم را انجام دهد و در صورت تائید نیاز این منطقه به بیمارستان، دانشگاه علوم پزشکی نسبت‌ به‌ تامین پزشک و کادر درمانی مورد نیاز اقدام کند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی بر تشکیل پرونده قضایی به منظور بررسی قصور احتمالی و اختلافات مطرح شده در رابطه با این مکان تاکید کرد و گفت: این ساختمان ظرفیتی است که نباید بلااستفاده باقی بماند و بر اساس نیت واقف به نحوی به کارگیری شود که مردم و مسافرانی که از این منطقه عبور می کنند، از مزایای درمانی آن بهره مند شوند.

وی اولویت اول در بهره برداری از این مجموعه را توجه به نیت واقف دانست و اظهارداشت: این ظرفیت قریب 28 سال بلااستفاده باقی مانده و در صورتی که ۲۷ سال دیگر نیز هم معطل بماند، مشکلی حل نمی شود و در این رابطه باید تلاش شود که درخواست مردم و نیت واقف محقق شود.

رئیس دادگستری استان کرمان تصریح کرد: مردم منطقه نیز آمادگی خود برای همکاری در بهره برداری از این مجموعه بهداشتی و درمانی را مطرح کرده اند که این مهم نیز باید مورد توجه قرار گیرد. روستای هوتك از توابع بخش چترود شهرستان كرمان است كه با 35 كيلومتر فاصله از مركز استان در مسير مسافران عبوری به مشهد مقدس قرار دارد.

حاج ماشاالله رمضانی كريم، خیّر این مجموعه در سال 1373، زمينی به مساحت 24 هزار متر مربع را برای احداث بيمارستان 45 تختخوابی در 35 كيلومتری مركز شهر كرمان وقف و احداث ساختمان آن را با زيربنای چهار هزار متر مربع شروع كرد و كار اجرايی اين مجموعه تا جايی پيش رفته كه حتی گچ كاری و خريد تخت های آن نيز انجام شده و در زمينه برق كشی و تاسيسات آن نيز اقدام شده است.

حاج ماشاءالله تعدادی تلمبه آب كشاورزی و مقداری باغ پسته را به منظور كمك به ساخت اين بنا وقف كرده اما اين بيمارستان پس از فوت واقف، ناتمام رها و تنها اقدامی كه پس از فوت وي انجام شد، تعويض تابلوی درب بيمارستان و تبديل آن به مركز بهداشتی و درمانی در سال 85 بوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *