رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مخالفت لاپید با تحقیقات آمریکا درباره ترور شیرین ابوعاقله

15:25 - 14 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۳۵۳۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نخست وزیر پیشبرد امور رژیم صهیونیستی می‎گوید که با تحقیقات آمریکا در پرونده ترور شیرین ابوعاقله کاملا مخالفت است.

خبرگزاری میزان – «یائیر لاپید»، نخست وزیر پیشبرد امور رژیم صهیونیستی مخالفت خود را با ورود «اف بی آی» آمریکا به پرونده ترور «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار «الجزیره» اعلام کرد.

به گزارش «یدیعوت آحرونوت»، «لاپید» در واکنش  به اخبار مربوط به جنایت‌های نظامیان رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، گفت: در مواجهه با فلسطینیان ما به ارتشی قوی نیاز داریم.

او در بخشی دیگر در مورد تصمیم «اف‎بی‎آی» آمریکا مبنی بر انجام تحقیقات درباره ترور «ابوعاقله» توسط نظامیان صهیونیست، ادعا کرد: کابینه از ارتش اسرائیل حمایت کامل می کند.

تحقیقات «اف‌بی‌آی» پس از ماه‌ها فشار از سوی خانواده «ابوعاقله» انجام می‌شود که دولت آمریکا را متهم کرده بودند که «به‌دنبال پاک کردن هرگونه تخلف از سوی نیروهای اسرائیلی است.»

پیشتر «بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به خبر انجام تحقیقات در مورد قتل «ابوعاقله» ضمن توصیف این تحقیقات به عنوان «مداخله در امور داخلی اسرائیل»، ادعا کرده بود: برای آمریکایی‌ها روشن خواهد شد که ما پشت سر سربازان ارتش هستیم و با هیچ خارجی برای تحقیق و بررسی همکاری نخواهیم کرد.

او در ادامه مدعی شده بود که تصمیم وزارت دادگستری آمریکا برای تحقیق در مورد مرگ «شیرین ابوعاقله» یک اشتباه بزرگ است.

«هاآرتص» نیز به نقل از مقام‌های صهیونیست نوشت: تحقیقات واشنگتن نمادین است و بدون تایید وزارت خارجه آمریکا و توافق با اسرائیل ادامه نخواهد یافت.

«شیرین ابوعاقله»، خبرنگار «الجزیره» در ماه می سال جاری در «جنین» هنگام پوشش اخبار یورش نظامیان صهیونست توسط آن‌ها هدف قرار گرفته و به شهادت رسید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *