مسکو: آمریکا باید روند احیای برجام را تکمیل کند

13:30 - 13 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۱۹۹۳
یک مقام ارشد روسیه می‌گوید که آمریکا در قبال برجام از تشدید تنش‌ها خودداری و به تعهدات خود عمل کند.

خبرگزاری میزان – روسیه از آمریکا خواست تا از تشدید تنش‌ها درباره برجام خودداری کند.

یک مقام روسیه در مصاحبه با «ریانوونستی»، گفت: مسکو معتقد است که دولت بایدن می‎خواهد از بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران اجتناب کند.

وی، افزود: روسیه امیدوار است که واشنگتن از گل‌آلود کردن آب در این زمینه دست بردارد و به وعده‌های خود عمل کند.

این مقام مسکو، تاکید کرد: احیای توافق هسته‌ای یک موضوع انتخابی برای آمریکا نیست؛ آمریکایی‌ها باید کار از سرگیری برجام را تکمیل کنند.

وی با اشاره به اینکه مسکو به این نتیجه رسیده که آمریکایی‌ها در این زمینه «بدون اراده سیاسی» هستند، اظهار کرد: چندین ماه کار کارشناسان بر روی فرمول وین ثابت کرد که می‌توان برنامه جامع اقدام مشترک را با توجه به پارامترهایی که در ابتدا مورد توافق قرار گرفت، احیا کرد، برای این کار، همکاران آمریکایی ما اراده سیاسی کافی برای برداشتن آخرین گام به سوی توافق را ندارند و امیدواریم از گل‌آلود کردن آب‌ها دست بردارند.

این مقام روسیه، افزود: هر از چند گاهی اظهاراتی شنیده می‌شود که پایبندی دولت کنونی آمریکا به وعده‌هایش برای بازگشت به برجام را با تردید مواجه می‌کند؛ مسلم است که آمریکایی‌ها عجله دارند و به دنبال بهانه‌ای مناسب هستند.

این مقام مسکو در بخش دیگری گفت: آمریکا موظف است از قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل پیروی کند و تمام موارد نقضی را که در قبال الزامات شورای امنیت مرتکب شده، اصلاح کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *