جام جهانی 2022| حضور بیش از 2.4 میلیون تماشاگر در مسابقات مرحله گروهی

13:43 - 13 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۱۹۵۶
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
حضور بیش از 2.4 میلیون تماشاگر در مسابقات مرحله گروهی در جام جهانی 2022 قطر به ثبت رسید.

خبرگزاری میزان - در پایان مسابقات مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر آمار جالبی از حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها منتشر شد که نسبت به رقابت‌های دوره گذشته در روسیه رشد جالب توجهی داشت.

بر اساس اعلام فیفا، بیش از 2 میلیون و 450 هزار نفر 48 بازی این مرحله را از نزدیک مشاهده کردند که چیزی حدود 300 هزار نفر بیشتر از جام جهانی روسیه بود.

از بین تمام بازی‌های دور اول، بیشترین حضور تماشاگران در دیدار تیم‌های فوتبال آرژانتین و مکزیک در ورزشگاه لوسیل با حضور ۸۸۹۹۶ نفر بود.

در همین حال، در فستیوال هواداران فیفا در دوحه، بیش از یک میلیون نفر از این مکان دیدن کردند، مکانی که هواداران برای تماشای بازی های زنده در طول مسابقات گرد هم می آیند و در سال 2006 در جریان جام جهانی آلمان معرفی شد.

تا به امروز، عربستان سعودی با بیش از 77000 تماشاگر در صدر فهرست بیشترین بازدیدکنندگان قرار دارد و پس از آن هند با مجموع 56893 بازدیدکننده قرار دارد.

از نظر تماشاگران تلویزیونی نیز 36 میلیون نفر بازی ژاپن و کاستاریکا را تماشا کردند، در حالی که بازی ایالات متحده و انگلیس پربیننده ترین بازی فوتبال مردان در تاریخ تلویزیون ایالات متحده بود.

طبق اعلام فیفا، امسال برای اولین بار بود که تیم‌هایی از تمام قاره‌ها از سال 2002 به مرحله حذفی مرحله یک شانزدهم صعود کردند.

این برای اولین بار است که دو تیم آفریقایی [سنگال و مراکش] به مرحله یک هشتم نهایی می‌رسند - تنها بار قبلی در سال 2014 (الجزایر و نیجریه) بود.

مراکش با غلبه بر بلژیک و کانادا در صدر گروه خود قرار گرفت و در اولین بازی خود با کرواسی مساوی کرد. این در حالی است که سنگال در گروه A قطر را شکست داد و با اکوادور و هلند به تساوی رسید.

بر اساس این گزارش اولین باری بود که سه کشور از کنفدراسیون فوتبال آسیا (کره جنوبی، استرالیا و ژاپن) به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی راه یافتند.

انتهای پیام/


برچسب ها: جام جهانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *