رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دولت انگلیس برای مقابله با اعتصاب‎ها از نیروی نظامی کمک می‎گیرد

11:17 - 13 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۱۷۰۹
انگلیس برای مقابله با اختلال ناشی از اعتصاب کارکنان بخش‌های گوناگون، از نیروهای ارتش این کشور کمک می‌گیرد.

خبرگزاری میزان - پرسنل نظامی انگلیس احتمالا برای محدود کردن اختلالات ناشی از اعتصابات برنامه‌ریزی شده در آستانه تعطیلات آغاز سال جدید میلادی در این کشور به کار گرفته می‌شوند.

 به گزارش «اسکای نیوز»، دولت انگلیس اعلام کرد که پرسنل نظامی می‌توانند به عنوان راننده آمبولانس و آتش‌نشان مستقر شوند.

حدود دو هزار پرسنل نظامی، کارکنان خدمات شهری و افراد داوطلب برای پشتیبانی از طیف وسیعی از خدمات از جمله نیروی مرزی در فرودگاه‌ها و بنادر، آموزش می‌بینند.

بر اساس بیانیه دولت انگلیس، تصمیم نهایی در این زمینه هنوز اتحاذ نشده اما این نیروها بخشی از گزینه‌های موجود برای مقابله با اختلالات ناشی از اعتصاب هستند.

در ماه‌های اخیر انگلیس با موجی از اعتصابات در بخش‌های مختلف از جمله حمل و نقل، سرویس سلامت همگانی، آموزش و بخش‌های دیگر مواجه بوده است.

در حالی که انگلیس با بحران اقتصادی و افزایش تورم و هزینه‌های زندگی مواجه است، اعتصاب گسترده‌ای برای تعطیلات آغاز سال جدید میلادی در این کشور برنامه‌ریزی شده و انتظار می‌‎رود ده‌ها هزار نفر ضمن استقبال از این اعتصاب سراسری، دست از کار بکشند.

چندین اتحادیه تصمیم به اعتصاب در هفته‌های آینده گرفته‌اند و این امر زندگی میلیون‌ها نفر را در انگلیس با اختلال مواجه خواهد کرد.

بسیاری از اتحادیه‌ها خواهان افزایش دستمزدها متناسب با تورم یا حتی بیشتر از آن هستند.

دولت انگلیس در تلاش برای جلوگیری از این اعتصاب گسترده، می‎گوید: هنوز زمان برای لغو اعتصابات برنامه‌ریزی شده وجود دارد و وزرا از اتحادیه‌ها و کارفرمایان خواسته‌اند به جای اعتصاب، به گفت‎وگو بنشینند و به توافق برسند.

تنها در بخش سرویس سلامت همگانی انگلیس حدود 100 هزار پرستار و کارکنان شاغل در این بخش دست به اعتصاب خواهند زد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *