2 هزار واحد تولیدی احیا شده است

10:12 - 12 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۰۰۴۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر صنعت، معدن و تجارت از احیای ۲ هزار واحد تولیدی راکد خبر داد.

خبرگزاری میزان- به گزارش شاتا سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صمت در حاشیه اختتامیه فصل سوم برنامه «میدون» در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص دستور رئیس‌جمهور برای احیای واحدهای راکد گفت: این موضوع تبدیل به یک پروژه در خصوص معادن و صنایع شده است و تاکنون موفق شده‌ایم تا 2 هزار واحد را احیا کنیم.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد حمایت‌های ناکافی از واحدهای تولیدی و تعیین سطح اعتبارات گفت: این حرف به‌نوعی درست است. ما در کشور تنوع در مصارف و کسب‌وکارها و محدودیت در منابع داریم. این نبود توازن را باید با کارهای خلاقانه جبران کنیم. مثلاً در بحث منابع مالی 2 کار را با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد آغاز کردیم یکی از این کارها تأمین مالی زنجیره‌ای است که بهره‌وری منابع مالی را افزایش دادیم.

فاطمی امین ادامه داد: این کار از سال گذشته آغاز شده و باید تقویت شود و اقدام دوم این است که جلوی انحراف منابع مالی از تولید را بگیریم تا کسی نتواند منابع را به اسم تولید بگیرد و جای دیگر هزینه کند. پاسخ اصلی این است که روش‌هایی به کار ببریم که با همین منابع موجود بتوانیم حمایت از واحدهای تولیدی را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید:

پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان توسط بانک‌ها برای احیای واحدهای تولیدی راکد

واردکنندگان خودرو در حال مذاکره با طرف‌های خارجی هستند

وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت واردات خودرو گفت: هماهنگی‌ها انجام‌شده و اکنون یک ماه است که شرکت‌های واردکننده درگیر کار اجرا شده‌اند. تأخیر موجود به این دلیل است که واردکننده باید به مذاکره بپردازد و قرارداد منعقد کند. در این میان مانعی از سمت ما وجود ندارد.

وزیر صمت همچنین در خصوص تکمیل سامانه تجارت گفت: این کار وسیع آغاز شده و با تمام واحدهای تولیدی وارد مذاکره شده‌ایم تا تمام تولید خود را در آن ثبت کنند تا وضعیت تولید را به لحظه رصد کنیم. اکنون ارتباطات با گمرک برقرار است و داده‌هایی را می‌خواهیم تا این سامانه را تکمیل کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *