گفت‎وگوی امیرعبداللهیان و بورل درباره وضعیت روند مذاکره لغو تحریم‌‎ها و همکاری ایران و‌ آژانس

8:00 - 12 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۹۸۲۵
وزیر امور خارجه کشورمان و مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگویی تلفنی، در خصوص موضوعات مورد اهتمام مشترک تبادل نظر کردند.

خبرگزاری میزان – «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با «جوزف بورل»، مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ضمن تشكر از نقش وی در مسير گفت‌وگو و تعامل و با انتقاد از ادبيات خارج از نزاكت ديپلماتيک به كار گرفته اخير از سوی شماری از وزيران اروپايی، گفت: امروز در اروپا برخی سياسيون تندرو، خود را پشت اتحادیه اروپا مخفی کرده و از جیب اتحادیه خرج می‌کنند.

وزیر امور خارجه، افزود: بدين شكل اهداف راهبردی اتحاديه اروپا، قربانی مطامع گروه‌های خشونت گرا و حتی تروریستی كه اطلاعات غلط به اين سياسيون می‌دهند، شده است.

رئیس‌ دستگاه دیپلماسی کشورمان نقش مسئول عالی سیاست خارجی و سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا را در دور نگهداشتن اتحادیه اروپا از هیجانات غیرسازنده، مهم دانست.

«اميرعبداللهيان» و «بورل» در این گفت‌وگو، آخرین وضعیت روند مذاکره لغو تحریم‌‎ها و همکاری ایران و‌ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را مورد تبادل نظر قرار دادند.

«بورل» با اشاره به تلاش‌های خود جهت بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات توافق شده در وین، تاکید کرد که کماکان به تلاش و ارتباطات جهت رسیدن به توافق ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *