تضییع حقوق کهنه سربازان سیاهپوست در آمریکا

9:42 - 11 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۸۹۴۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شکایت اخیرا مطرح شده در دادگاهی در آمریکا نشان می‌دهد که کهنه سربازان سیاهپوست در این کشور با نرخ بالایی از تبعیض مواجه هستند.

خبرگزاری میزان – کهنه سربازان سیاهپوست در آمریکا به دلیل تبعیض نژادی از دریافت مزایای مراقبتی و حمایتی محروم می‌شوند.

به گزارش «سی ان بی سی»، براساس دادخواستی که اخیرا کلینیک خدمات حقوقی کهنه سربازان آمریکایی دانشگاه «ییل» در یک دادگاه فدرال در آمریکا ثبت شده، دریافت مزایا در دهه‌های گذشته برای کهنه سربازان سیاهپوست این کشور بسیار دشوار بوده است.

در این دادخواست آمده است که تبعیض نژادی سبب شده تا درخواست‌های بی شماری از کهنه سربازان سیاهپوست رد شده و آن‌ها از دریافت مزایای مراقبتی و حمایتی مانند تحصیل، وام مسکن و ... محروم شوند.

براساس بررسی‌های موجود نرخ محرومیت کهنه سربازان سیاهپوست از مزایای مراقبتی و حمایتی در سال‌های 2001 تا 2020، حدود 5.3 درصد بیشتر از همتایان سفیدپوستشان است.

سخنگوی امور کهنه سربازان آمریکایی ضمن تایید وجود تبعیض علیه کهنه سربازان سیاهپوست گفت: تفاوت غیرقابل قبولی در تصمیمات مربوط به پرداخت و ارائه مزایا و اخراج به دلیل نژادپرستی وجود دارد.

منتقدان می‌گویند که شواهد موجود در رابطه با تبعیض علیه کهنه سربازان سیاهپوست در آمریکا فقط نوک کوه یخ است و راه زیادی برای مقابله با آن باید طی شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *